Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke strenger bruker du?


Slash T

Anbefalte innlegg

Jeg mener at merke på strenger har lite invirkning på hvor fort de ryker (selvfølgelig litt) Men hvis du først rykjer strenger, så er det mest sannsynlig noe galt med bridgen, eller noe annet. Spillestil har også litt å si.

Før røyk jeg strenger som f. Men etter at jeg bytta sadler, og fikk intonert gitaren på nytt, har jeg ikke hatt det problemet noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta for en stund siden til D'Addario 0.10. Kjempeforskjell fra 0.09...

Uansett, jeg synes ikke at D'Addario ryke så ofte. Har hatt flere typer (Ernie Ball, GHS Boomers og DR) og alle de har røket temmelig fort, kun D'Addario holder ut... Ikke at jeg spiller så hardt heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig skjønner jeg ikke Sandmans kommentar om at EB ryker, jeg kan telle antall strenger jeg har røket på en hånd.

Beklageligvis, eller skal jeg kanskje si heldigvis, har altså ikke jeg det på den måten, men det sørger ihvertfall for at jeg får nye strenger relativt ofte, noe jeg liker uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at merke på strenger har lite invirkning på hvor fort de ryker (selvfølgelig litt) Men hvis du først rykjer strenger, så er det mest sannsynlig noe galt med bridgen, eller noe annet. Spillestil har også litt å si.

Før røyk jeg strenger som f. Men etter at jeg bytta sadler, og fikk intonert gitaren på nytt, har jeg ikke hatt det problemet noe særlig.

Jeg må bare si meg helt uenig, det er alldeles ikke den oppfatningen jeg har i det hele tatt,merke på strenger har mye å si. Og jeg kan garantere deg at på de to gitarene jeg bruker mest er det ikke noe galt med bridgen eller noe annet. Spillestil,javel,den saken er grei,men det forhindrer likevel ikke det faktum at jeg ryker strenger oftere på samme gitaren når jeg bruker Ernie Ball enn når jeg bruker Rotosound.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet min karriere som d'Addario-digger, og spilte det i tre-4 år, så prøpvde jeg Ernie Ball Slinky, og også elixir

Ernie Ball Slinky liker jeg best, fordi jeg føler meg mest tilfreds med dem. Jeg ryker d'addario-strenger så det suser, kanskje det har noe med meg å gjøre, sikkert, anyway. Elixir er også veldig gode strenger, problemet er, at argumentet med at de holder den klare, fine ny-streng tonen lengre, hjelper lite, når den, i mitt tilfelle ikke varer lenge nok, den varer en god stund lengre, men ettersom jeg ikke bytter strenger så veldig ofte (bør gjøre det nå), så merker jeg at jeg får inntrykk av at de er like dafne som alle andre strenger, over tid, så¨når du tenker på pris er det ike verdt det, og den gummien som flasser av hele tia, fikk meg til å gå tilbake til Ernie Ball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnome, har ganske lik erfaring. Har spilt en stund på nanowebstrengen, og de holder definitivt litt lenger ut enn, la oss si Ernie ball og GHS. la oss si at de holder 25-35% lenger(?).

Nå er det sånn at Nanowebstrengene koster nesten dobbelt så mye som de vanligste typene, (litt under to hundre, mot litt over 100)

Dvs at du har valget mellom (feks at du bytter nanowebene etter tre og en halv uke)

For samme pris kan du jo ha et sett nye strenger (ernieball feks) hver 2. uke! Dvs at du har nye strenger mye oftere enn med nanowebene, til samme pris. Og det er etter min mening, og som du sier, den "nye følelsen" som er verdt penga.

Lydmessig Elexir Nanoweb vs Ernie Ball Slinkys (Ta til etteretning at jeg har spillt på nanoweb i et halvt år, og kun er på det andre settet med slinkys)

Jeg synes Nanowebene har en veldig KLAR og definert lyd (nesten el-akustisk preg) god tone!.

Men jeg synes Slinkyene hadde alt det som elexirene manglet. Litt, ehh, nei MYE feitere lyd, Dvs samme gode tone som i elexir, men det er litt dypere, litt mer av alt, topp mid og bunn.

+ De låter godt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Elixir Nanoweb 0.11-56 på min herlige Gibson Les Paul Std. Har fått en gitarbygger til å gå amokk på den (les: fiksa den opp), så 0.11-0.56 føles som et 0.10 (hvis ikke faktisk 0.9) sett. Funker fantastisk bra! Synes Elixir låter bra hele tida.. Bytter strenger så ofte jeg gidder.. hehe. blir lite spilling ute for tida, så byttinga av strenger forekommer ganske sjeldent..

"og den gummien som flasser av hele tia, fikk meg til å gå tilbake til Ernie Ball."

Foretrekker heller det tynne laget som kommer ut litt en gang i blandt, enn råtne hudrester, skitt og svette! Apetittvekkende Stian.. hehehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.