Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg må lære meg teori!


Samuro

Anbefalte innlegg

Yo,Samuel! Veit ikke hvor langt dette tråden har gått så jeg veit ikke om mine tips har blitt blasta før. Men anyway! Kjenner meg MEGET godt igjen i din situasjon,og jeg vil si noe om musikkteori. 1: Det er pisslett. Tro meg.. Man blir bare forvirret av alle de tusen fremmedordene som blir slengt i trynet på deg. Du kommer bare til å le når du endelig har forstått hva de ordene betyr. Men første regel er å lære seg alle tonene på halsen.

Så skal jeg si deg noe som gir deg en liten mestringsfølelse og som gir deg en innsikt i hvor simpelt dette systemet er. Durskala!

Ved hjelp av èn oppskrift så kan du spille alle durskalaene.Først : En heltone er f.eks F til G,og en halvtone er f.eks F til Fiss som er båndet etter F. Alle tonene har en iss mellom hverandre (F,fiss,G,Giss,A,Aiss osv) bortsett fra E til F og H til C,de har ikke noen mellomtone.

Så oppskriften for Durskala er : Grunntone (den tonen du vil spille skalaen i) heltone,heltone,halvtone,heltone,heltone,heltone,halvtone

En C-durskala blir da altså : C,D,E,F,G,A,H,C

Veit ikke om dette ga noen mening i det hele tatt,men er så sinnsykt trøtt at jeg ikke makter å se over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.