Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

øve på skolen?


Knopfler-fan

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for mange svar!

Det sier seg selvsagt selv at uansett så er det beste å trene på gitaren. Men hvis dere ser på hva jeg spurte etter så var det øvelser UTEN gitar ;) Men det kom der jo og en del gode forslag til' date=' så tusen takk for de! :D

Øvelsene jeg tenkte på var øvleser som er mulig å gjennomføre mens læreren snakker og kjedelige ting, så å ta med en gitar ville kanskje ikke sett helt lurt ut...? ;)

Og til du Derck som mente jeg bare burde jobbe med skolearbeid når jeg er på skolen: Ta f eks mattetimene. Det jeg lærer der ting jeg VET jeg aldri kommer til å få bruk for! Og det irriterer meg! Så hvorfor ikke heller bruke tida på ting som faktisk KAN være nyttig? Og en annen ting. Ikke lære akkorder??? For noe tull da! kommer ikke langt med bare power (eller 5'er) akkorder! svært begrenset med muligheter...

Ville nok tro at det kunne være lurt å trene litt styrke i fingrene. Særlig når det er slik som det er hos meg at ring og lillefingeren nesten henger sammen. Men det er klart at man må være SVÆRT forsiktig...

Den eneste måten jeg har trent styrke (mest lillefingeren da..) på til nå, er på halsen, og selvsagt er det det aller beste... Har sett litt på gripmaster, men tviler på jeg kommer til å kjøpe... Det hjalp faktisk bittelitt med den boka jeg løfta litt på de gangene med lillefinger! :D

perottol, The Euphor og _MASTER_: 3 ting jeg kommer til å forske mer på der ja! ;)[/quote']

hehe, jeg vet ikke hvor gammel du er, men du vil være overrasket over hvor mye du faktisk får bruke for det du lærer på skolen i ung alder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar!

Det sier seg selvsagt selv at uansett så er det beste å trene på gitaren. Men hvis dere ser på hva jeg spurte etter så var det øvelser UTEN gitar ;) Men det kom der jo og en del gode forslag til' date=' så tusen takk for de! :D

Øvelsene jeg tenkte på var øvleser som er mulig å gjennomføre mens læreren snakker og kjedelige ting, så å ta med en gitar ville kanskje ikke sett helt lurt ut...? ;)

Og til du Derck som mente jeg bare burde jobbe med skolearbeid når jeg er på skolen: Ta f eks mattetimene. Det jeg lærer der ting jeg VET jeg aldri kommer til å få bruk for! Og det irriterer meg! Så hvorfor ikke heller bruke tida på ting som faktisk KAN være nyttig? Og en annen ting. Ikke lære akkorder??? For noe tull da! kommer ikke langt med bare power (eller 5'er) akkorder! svært begrenset med muligheter...

Ville nok tro at det kunne være lurt å trene litt styrke i fingrene. Særlig når det er slik som det er hos meg at ring og lillefingeren nesten henger sammen. Men det er klart at man må være SVÆRT forsiktig...

Den eneste måten jeg har trent styrke (mest lillefingeren da..) på til nå, er på halsen, og selvsagt er det det aller beste... Har sett litt på gripmaster, men tviler på jeg kommer til å kjøpe... Det hjalp faktisk bittelitt med den boka jeg løfta litt på de gangene med lillefinger! :D

perottol, The Euphor og _MASTER_: 3 ting jeg kommer til å forske mer på der ja! ;)[/quote']

Jeg er enig at det kan friste å gjøre andre ting enn å jobbe med skolearbeidet på skolen, men prøv å godt du kan, jeg vil ikke tro gitar er din førsteprioritet i livet, du vil heller overleve og få en grei utdannelse....?

Da kreves det litt innsats på skolen, hvis man ikke ønsker å bli dum da. :)

Jeg har ikke gjort særlig stor innsats på skolen i år, og føler at det er mye jeg ikke får bruk for, men prøver å gjøre det beste av det, og har fått rimelige bra karakterer, er fornøyd hvertfall... 4-3-3-2 i standpunktkarakterer, det er ok for meg, pluss at jeg har gjort det rimelig bra på årspøvene og eksamen....

Skolen teller mer enn man tror... Prøv å gjør enn grei innsats der, og prioterer gitar litt lavere, etter skolen og jobb.

Ellers kan du komme til å angre, jeg er blitt fortalt dette mange ganger, at jeg må ta skolen mer seriøst, og jeg har skjerpet meg litt nå i det siste, selv om innsatsen kunne vært langt større... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar!

Det sier seg selvsagt selv at uansett så er det beste å trene på gitaren. Men hvis dere ser på hva jeg spurte etter så var det øvelser UTEN gitar ;) Men det kom der jo og en del gode forslag til' date=' så tusen takk for de! :D

Øvelsene jeg tenkte på var øvleser som er mulig å gjennomføre mens læreren snakker og kjedelige ting, så å ta med en gitar ville kanskje ikke sett helt lurt ut...? ;)

Og til du Derck som mente jeg bare burde jobbe med skolearbeid når jeg er på skolen: Ta f eks mattetimene. Det jeg lærer der ting jeg VET jeg aldri kommer til å få bruk for! Og det irriterer meg! Så hvorfor ikke heller bruke tida på ting som faktisk KAN være nyttig? Og en annen ting. Ikke lære akkorder??? For noe tull da! kommer ikke langt med bare power (eller 5'er) akkorder! svært begrenset med muligheter...

Ville nok tro at det kunne være lurt å trene litt styrke i fingrene. Særlig når det er slik som det er hos meg at ring og lillefingeren nesten henger sammen. Men det er klart at man må være SVÆRT forsiktig...

Den eneste måten jeg har trent styrke (mest lillefingeren da..) på til nå, er på halsen, og selvsagt er det det aller beste... Har sett litt på gripmaster, men tviler på jeg kommer til å kjøpe... Det hjalp faktisk bittelitt med den boka jeg løfta litt på de gangene med lillefinger! :D

perottol, The Euphor og _MASTER_: 3 ting jeg kommer til å forske mer på der ja! ;)[/quote']

Jeg er enig at det kan friste å gjøre andre ting enn å jobbe med skolearbeidet på skolen, men prøv å godt du kan, jeg vil ikke tro gitar er din førsteprioritet i livet, du vil heller overleve og få en grei utdannelse....?

Da kreves det litt innsats på skolen, hvis man ikke ønsker å bli dum da. :)

Jeg har ikke gjort særlig stor innsats på skolen i år, og føler at det er mye jeg ikke får bruk for, men prøver å gjøre det beste av det, og har fått rimelige bra karakterer, er fornøyd hvertfall... 4-3-3-2 i standpunktkarakterer, det er ok for meg, pluss at jeg har gjort det rimelig bra på årspøvene og eksamen....

Skolen teller mer enn man tror... Prøv å gjør enn grei innsats der, og prioterer gitar litt lavere, etter skolen og jobb.

Ellers kan du komme til å angre, jeg er blitt fortalt dette mange ganger, at jeg må ta skolen mer seriøst, og jeg har skjerpet meg litt nå i det siste, selv om innsatsen kunne vært langt større... :)

Det kommer ann på hva man vil drive det til her i livet. Sikter man seg inn på et studie man enkelt kommer inn på, er det ikke så viktig med bra karakterer....Jeg aner imidertid ikke hva jeg skal bli, så derfor sørger jeg for ganske bra karakterer slik at jeg kommer inn på det meste. Men blir allikevel mye tid til spilling, jeg sover veldig lite. Legger meg sjelden før ett og står opp seks hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går første året på allmenn... Og ikke prøv å fortelle meg at jeg får bruk for likninger med 74 ukjente og det som værre er.. Skal ikke bli lege eller noe sånn tull...

Men sant, fingerøvelser og div. kan man gjøre mens læreren prater... Jeg tar ikke skolen urseriøst... Eller... dvs... Jeg gjør ikke lekser og gjør kun det jeg må av innleveringer... Men det ser ut til at jeg ender opp med 4.9 i snitt just som til jul... Det gjelder bare å gjøre det høyst nødvendige og heller ta det du vet du kan få bruk for seriøst... Som Engelsk f eks...

Har forholdsvis lett for å lære, så selv om jeg har gjort tilsammen rundt 10 matteoppgaver etter jul, så går det mot en femmer =) Men det er nok muntligen som er mi sterkeste side... Der jeg blir redda :P

Mye usaklig her, men ville bare forklare HVORFOR jeg trenger ting å gjøre i timene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar ikke skolen seriøst... :lol: det er så ubeskrivlig kjedlig..

uten å gjøre en dritt hverken hjemme eller på skolen klarer jeg nå å karre til meg noen brukbare karakterer :P

Tar ikke den seriøst? Jeg kan si at jeg gir ganske faen i skolen, og gjør aldri lekser, men jeg tar den seriøst... Fremtiden min avhenger jo i om jeg kommer inn på VGS til høsten eller ikke... Og jeg gjør en liten innsats for å komme inn der, men gjør ikke så mye som man burde gjøre, eller som noen andre gjør... Men til at det er meg, så har karakterene og årsprøvene vært brukbare... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem som sier at gripmastern ikke funker kan ikka ha prøvd den. husk du kan få dem i forskjellige styrker. Om medium er for lett bytt til hard. Du bygger ikke bare styrke med gripmastern, men også utholdenhet. Du kan ha den med i bilen, ha den når du ser på tv, hva du vil.

Men den beste treninga kommer fra og gjøre øvelser på gitaren og spille ting. Men hvorfor ikke ta å trene opp fingrene når du ikke spiller gitar. Spille gitar er så klart mer viktigere enn å bruke gripmastern.

Jeg er ikke så flink til å huske å bruke den så ofte, men brukern så ofte jeg klarer husken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.