Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

øve på skolen?


Knopfler-fan

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gripmasteren koster ca. 150 - 200 kr. Er ikke lagd spesielt for gitarister. Kjøpte den i en karate- eller vektløft-shop. Vet ikke hva det egentlig var, men det var en av de få stedene de hadde det. Noen gitarbutikker har det, men de kan jo uansett bestille hvis de ikke har tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tromme med hendene og fingrene for å utvikle rytme er lurt.

denne er vanskelig å forklare, men du kan holde hånden opp

og lage en splitt mellom langefinger og ringefinger. Så lukker du

den splitten samtidig som du åpner mellom lillefinger og ringefinger

og pekefinger og langefinger. Og tilbake igjen. Så når du klarer

dette, kan du gjøre det med begge hendene samtidig. Etter du har

mestret dette, så kan du gjøre det omvendt på den ene hånden

osv osv. Mye man kan gjøre. Håper det ble forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gripmasteren koster ca. 150 - 200 kr. Er ikke lagd spesielt for gitarister.

Ehe, planet waves lager stæsj beregnet til karate bruk. Nei, d'Addario (som jo eier firmaet) holder seg nok til gitar. Og det står på baksiden av pakningen, "even without your instrument"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gripmasteren koster ca. 150 - 200 kr. Er ikke lagd spesielt for gitarister.

Ehe, planet waves lager stæsj beregnet til karate bruk. Nei, d'Addario (som jo eier firmaet) holder seg nok til gitar. Og det står på baksiden av pakningen, "even without your instrument"

Beklager, da tok jeg visst feil da...

Forresten så var det karatebutikk eller noe slikt jeg skrev, ikke til karatebruk. Trodde bare ikke det var spesifikt for gitarister (og heller ikke spesifikt for karatebruk). Sett flere innen f.eks. fysioterapi som bruker dette. Samma det... Takk for korreksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et genialt tips av den ene gitarlæreren min om hvordan en kan lage et lite øve-gripebrett som en kan ta med rundt. Veldig simpelt da egentlig:

Ta en bordbit (20 cm kanskje) som er litt bredere enn gitarhalsen. Så skrur du ned 6 skruer i hver ende, og tvinner en litt tynn ståltrå rundt skruene i den ene enden, og trekker de over til de motstående skruene. Båndene kan enten bare tegnes på, eller fikses med spikre e.l banket ned på tvers av bordbiten.

Her har du en gjenstand du kan trene styrke i fingrene på, akkorder (er jo litt avhengig av bånd da) en kan trene plekterpicking osv osv... Det er jo klart at noen tone vil en jo ikke få ut av dette, så det blir jo kun tenkisk øving. Men jeg tror det kan være greit å ha når du ikke har gitaren tilgjengelig!

Tenkte snart jeg skulle få lagd en sånn en! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.