Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Egenlaget gitarforsterker


Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den må du sette mellom + og - med resistor i serie (jeg bruker 4,7k) på en evt bryter. Forsterkeren slik den er i dag er på når du setter DC inn/ input jack ved batteridrift

PS: Bruk LM386 som IC. Du finner 1W-versjonen der. Høyere effekt enn JRC. Jeg leverte LM med kit'ene

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten. Ikke merkbar gjennom det volumet amp'en genererer. JRC er mer stabil og fungerer bedre enn LM i rørkretser f.eks, og vil kanskje merkes på svært høye volum. Det er overhodet ikke merkbart på 1W. Enhver 386-chip vil fungere i denne ampen, men kun LM har 1W. De andre er 0,5-0,55 ca

okai=)

hadde du giddi å tegna opp åssen man kobler den led`n? :) bare en strektegnig eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Tenkte jeg skulle lage en ny tråd til dette, men så søkte jeg litt og fant denne gamle tråden med samme forsterkerkrets. Kan like gjerne fortsette på denne istedenfor å lage ennå en tråd med samme tema :)

Uansett...jeg ble ferdig med ampen min i går kveld, og dette er en Rubyamp. Har hatt det som et lite sideprosjekt de siste 4 ukene, i og med at jeg måtte vente på 2 deler jeg manglet og at det plutselig dukket opp en annen fin boks jeg ville montere det i istedenfor en BB boks som planlagt. Var med madammen på en butikk som heter Søstrene Greene, som har alt mulig av esker, bokser, smånips, ting og tang og tullball. Alt i fine farger for å friste det svake (sterke) kjønn ;) Der fant jeg noen finfine bokser i gjennomsiktig plast som var akkurat passe størrelse til prosjekter av denne typen...altså pedalstørrelse + litt til. Handla med meg 2 stk, en blå og en rødlilla til den nette sum av 31 kroner og 30 øre pr stk :)

Nok snikksnakk, her er bilder:

Fronten. Fra venstre: Jack inn, gain, volum, headsett ut. Rainbow LED over pot'ene

DSC00445.JPG

Sett ovenifra:

DSC00446.JPG

Sett bakfra med lokket åpent. 9V DC inn til venstre, jack ut til høyttaler til høyre:

DSC00448.JPG

...og ja, den virker :) ....og nei, det er ikke et Marshall 4x12" kabinett :P

DSC00449.JPG

Dette var et morsomt lite prosjekt. Ikke er det så gæærn lyd i det heller, med volum og gain på full pupp og humbuckere i gitaren så er det ganske tøff rocknrollvreng. Cleanlyden heller litt mot det lyse, men med litt fornuftig bruk av pickupvelger og tonekontroller på gitaren så låter det ganske flott til å være en så liten dings av en forsterker :) Trodde nesten ikke det var lyd i 1/2W transistorforsterker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.