Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Egenlaget gitarforsterker


Anbefalte innlegg

For oss som ikke har bokser med slike deler stående- hva med å tilby delene som et kit? Selv jeg tror jeg skal klare å lodde i hop noe slikt..

Det hadde selvfølgelig gått, men jeg har ikke høyttalere stående. Nå skal det være sagt at det ikke er mange delene man trenger, og at dette får su sent som brev fra Tyskland over et par/3 dager. alt i alt i deler blir det vel rundt 50kr, så kommer frakt i tillegg på noen få usle euro.

EDIT: 50.- ikke inkl potene, jackene og DC/batterikobling...

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei... der mener jeg bestemt du tar feil. Jeg mener å få bedre ,men lavere lyd med en J201. Nå mener jeg ikke gain, men forsterkningspotensiale. Her skal jeg nesten banne på an MPF'en er noe høyere. Jeg er ikke sikker på spec'sene eller om det heter forsterkningspotensial, så jeg skal være litt forsiktig her. Jeg sier bare det jeg selv har erfart.

Jeg skulle til å prøve denne idag på et 4x12, men jeg fikk ikke gjort det. Jeg gleder meg!!!

http://runoffgroove.com/fetzervalve.html

Dette er så klart kun teorien. Hvordan det låter i praksis er jo noe annet. Min erfaring er at J201 vrenger fortere og pusher andre komponenter enn MPF102.

Uansett, flott amp du har der. Og den låter knall. Burde være stolt av den kretsen der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en rimelig enkel krets så gikk veldig greit. Har også brukt det når jeg lagde layouten til Xotic BB Preamp.

[edit]: Var en Gainclone jeg lagde også. 2x68 watt. Fungerer veldig bra etter min mening.

Endret av Painkiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tilby disse små ampene som kit for 400.- pluss frakt. Det er inkludert alt:

All elektronikk, resistorer, kondensatorer, chips og transistor

Tilkoblinger, jacks og DC + batteri

Innkapsling med ferdig borede hull, perf-plate til elektronikk, pot's m/knobs, gummiføtter

Hele pakka med andre ord.

Hullene kan bli boret som en selv vil, men i utgangspunktet blir det inn+gain+vol på front, ut og DC bak med plass til grafikk på toppen av boksen.

Jeg vil ha forhåndsbetaling og minst 5 kjøpere før jeg bestiller deler. Ca 3 ukers leveringstid avhengig av post/toll i vårt langstrakte land.

Men dere kan selvfølgelig bestille selv :D Dele-listen er på layouten

EDIT: Alle delene fås på Das Musikding

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

følger det med casing til ampen? Hvor mange ohm er utgangen på?

Som han skriver i posten over så følger det med innkapsling/casing med ferdigborede hull. Ut fra tegningen ser det ut som utgangen er på 4Ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada alt følger med. Som symdromet sier, alt fra 4 ohm + funker fint. Prøvde min idag pÃ¥ et 4x12 anbefalt av syndromet, og jeg ble svært svært overrasket! Spiller som f :D

Moro, ikke sant. Så du hadde fått til den rørpedalen og. Neste nå er Tube Cricket fra dano. Den er morsom den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.