Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stoner/Doom-tråden


Ataxia

Anbefalte innlegg

Stoner-rock/metal er opp-tempo og ofte pentaton riffing med brumlete fuzzgitarer. Tenk Black Sabbath, Kyuss og Black Debbath. Doom er seigt og dystert, ofte med ambiens som forsterker det dystre. Sludge er en avart av doom med dype gitarer, "sludgy" gitarlyd. Som å vandre gjennom seig kloakk, ispedd litt punk-hardcore.

Det at folk liker The Sword sier LITT om musikkens tilstand. For no ræl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

For et par år siden vandret jeg inn på Big Dipper butikken i Oslo og lurte på om de kunne anbefale noe FuManchu'ish og da dro de frem en LP av 'Colour Haze'. Den er 100% analogt tatt opp, mastra, og trykt på vinyl. En 100% analog inn/utspilling som låter helt fantastisk!

Den skiva har fått mye spinning tid på min platespiller siden jeg kjøpte den.

Colour Haze har en litt psykodelisk tolkning av stoner rocken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vanskelig å komme utenom CATHEDRAL som ett av de virkeli gjennomførte doombandan som har holdt på ei stunn.

Å gammelt ST.VITUS e jo steitøft...

Å iallfall psalm9 skiva me TROUBLE! Å PENTAGRAM... Doom ska rocke, ikkje gå i snegletempo all the way! uh

(ser det ut som eg kan d her me å legge inn en youtube-video??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

High On Fire kom jo nylig med ny plate, Snakes For The Divine, men den finnes visst ikke i norske butikker enda. det jeg har hørt så langt har vært jævlig tøft.

Aphelion, du har en stygg tendens til å være jævlig dårlig til å mene ting om musikk :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.