Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stoner/Doom-tråden


Ataxia

Anbefalte innlegg

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spiller ikke i noe aktivt doom/stoner band, så riggen er ikke sÃ¥ veldig heftig.

Men når jeg leker meg så bruker jeg:

Gitarer:

Malden Liquid(P90-pickups, drop D)

CustomKraft Ambassador(P90-pickups, Drop H)

Har diverse bokser liggende, men:

Keeley RAT

EHX Big Muff(modda for å låte som en grønn russisk)

og så fikk jeg en Foxx Fuzz/Wah i posten i dag, som også kommer til å bli brukt en del til dette formålet.

Av ampen har jeg kun en 1*12 George Dennis-kombo, men oppmikka så låter den veldig bra. http://forum.gitarnorge.no/metal-Ataxia-la...eta-t20171.html!

Men når jeg vil at det skal riste skikkelig så kobler jeg til et par 2*12 amper og en gammel Roland bassamp med 15" element.

Da dirrer det godt i veggene. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette forumet trenger en stoner/doom-tråd.

Hva er ditt favoritt band i sjanger? Hvilket utstyr bruker du for å fremkalle dommedag? Fete konserter i framtida?

Post masse bilder og videoer!

Denne tråden gikk meg hus forbi.

Rart ingen har nevnt Queens, men da får vel jeg gjøre det. Var vel disse som fikk meg interessert. Derfra er det mange band der ute jeg liker. Av de litt mer seige går det i: Sunn O))), Earth, Cult of Luna, OM, Sleep etc.

Det finnes liksom et knippe med stonerband som er kjente derfor nevner jeg heller de litt mindre kjente som: Truckfighters, Unida, Dozer, Blowback etc. Svenskene har mye bra innen denne sjangeren.

Av utstyr går det slik:

AMP

Fender Twin (Silverface) byttes muligens ut med en Laney Klipp

Gitar

Eastwood Baryton

Pedaler

Supercollider

Little Big Muff

Mi Audio Tube Zone

Boss Flanger

Roland RE 201 (ikke min)

Jimi Wah (brukes lite)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller i stonerbandet Good Dancers. Innspillingene på hjemmesiden vår er gjort med:

Gitar1:

- Gibson 335

- Komet 60

- Fulltone OCD

Gitar2:

- Gibson SG

- Metroamp, clone av Marshall bass 50

- Fulltone OCD

Mesteparten av vrengen kommer av en kraftig oppskrudd amp, og benytter selvsagt halsmic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller i stonerbandet Good Dancers. Innspillingene på hjemmesiden vår er gjort med:

Gitar1:

- Gibson 335

- Komet 60

- Fulltone OCD

Gitar2:

- Gibson SG

- Metroamp, clone av Marshall bass 50

- Fulltone OCD

Mesteparten av vrengen kommer av en kraftig oppskrudd amp, og benytter selvsagt halsmic.

Hvordan låter den. Merke jeg aldri har hørt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne sammenhengen må man ikke glemme Slo Burn. Et av bandene som John Garcia har spilt i opp gjennom årene. De ga ut en plate med fire låter, Amuzing the Amazing. Plata står for meg som en av de feteste i samlinga mi på tross av sine noe korte spilletid... Anbefales på det sterkeste...

Finnes på spotify, bare søk på: spotify:artist:7gVqaPZ2w74Hm86VMrgq9h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dokumentaren må dere sjekke ut!

Such hawks such hounds

Trailer/klipp:

Suck hawks such hounds trailer

Tar for seg stoner/doom sjangeren og viser intervjuer og live-opptredener med band som Sleep, High on fire, Sunn, Earthless (som btw jeg ble helt blown away av), Om, Kyuss, Comets on fire, + + + .

Kjempebra dokumentar, mener den selges via nett på DVD, men jeg har vært slem gutt og lastet den ned.

hjemmeside

Endret av markuska
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.