Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarvalg =)


Xesron

Anbefalte innlegg

Prøv litt ymse Ibanez, Jackson, ESP, Charvel, Caparison etc.

Det er grådig mange merker på markedet, det finnes ingen fasit. Den eneste måten å finne sin favoritt på er å prøve. Ta det gjerne god tid til dette da du har tenkt å investere hele 10 festblanketter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vurderer som nevn over her en les paul standard/studio, men er det noen som har erfaring på hvordan les paul egner seg for tyngre saker? gÃ¥r som sagt mest i heavy rock:) høres pickupene bra ut med en god dose distortion? ^_^

Zakk Wylde synes det funker bra! Slash like så.

bantex28: Da har jeg tatt feil i hele mitt liv. Les Paul'er leveres jo med forskjellige halser (tykkelse og profil osv.), men fellesnevneren er vel som regel at det er mulig å justere action veldig lavt på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en LP Standard selv, syns pick-upene funker veldig bra til f.eks heavy, men også mye annet. I forhold til halsen er det jo mye forskjellig å få tak i, både tykt og tynt. Når du blir vant til halsen skal det nok gå fint an å spille litt saftige licks på en LP og ;P

Endret av PULSE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zakk Wylde synes det funker bra! Slash like så.

bantex28: Da har jeg tatt feil i hele mitt liv. Les Paul'er leveres jo med forskjellige halser (tykkelse og profil osv.), men fellesnevneren er vel som regel at det er mulig å justere action veldig lavt på dem.

Joda, men jeg sier bare at det jeg har testet av LP har vært veldig forskjellig. Testet en dyr Gibson LP og senere en Epiphone LP. Gjett hvem som var best å spille på? joda Epiphonen. Lyden er en annen sak da...

Endret av bantex28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg sier bare at det jeg har testet av LP har vært veldig forskjellig. Testet en dyr Gibson LP og senere en Epiphone LP. Gjett hvem som var best å spille på? joda Epiphonen. Lyden er en annen sak da...

Å teste en tilfeldig gitar i butikk for så å finne ut at man ikke syntes den var god å spille på, behøver ikke bety noe som helst, og det blir i alle fall feil å si at "alle" gitarene av det merket ikke er kjent for å være gode å spille på.

Dyrere Les Paul'er har kanskje ofte litt feit hals, og det er mange som ikke liker det, men det blir en personlig preferanse.

Og som Gunnar spør om: Fikk du satt opp begge gitarene etter egne preferanser? Testet du begge over tid? På amper?

Hvordan man liker en gitar trenger heller ikke nødvendigvis bestemmes av hvor "lettspilt" den er. Det er summen av mange faktorer der faktorer som hvordan man liker halsen, oppsett, akkustisk klang, pickupene, utseende og hele følelsen ved gitaren avgjør om man liker instrumentet eller ikke.

Jeg liker f. eks. ikke halsene på de fleste Ibanezene jeg har prøvd, men jeg kan ikke si at de ikke er lettspilte eller raske av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde teste les paul før du kjøper det. De er ofte ikke så lettspilte med "raske" halser.

Går fint an å spille raske soloer på les Paul dersom man er vant til gitaren (tar ofte langt tid)

Men ja, du har rett. Er det snakk om "lettspilte gitarer" så skal man ikke anbefale Les Paul.

Min Epi LP Custom som jeg har spilt lenge på VS en Gibson LP standard jeg testet på butikken, syns jeg at Epien var mye bedre å spille på. MYE bedre.

treverket på Gibson føltes nok litt dyrere og kvaliteten og lyden er helt sikkert i en helt annen divesjon enn Epien.

Jeg vet ikke om det med hals er en vanesak eller ikke, men slik opplevde jeg det ihverall. Standarden føltes også litt mindre og smalere i båndene.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det flere faktorer som spiller inn. Det er alikevel lurt å teste en les paul i den prisklassen før man kjøper. Er jo annen skala på halsen og, noe som jeg personlig ikke liker. Man burde jo teste gitaren uansett hvilken gitar man kjøper da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det flere faktorer som spiller inn. Det er alikevel lurt å teste en les paul i den prisklassen før man kjøper. Er jo annen skala på halsen og, noe som jeg personlig ikke liker. Man burde jo teste gitaren uansett hvilken gitar man kjøper da.

Helt riktig. Få den satt opp slik du vil ha den, og gjerne få testet over tid hvis det er mulig. (Noe det kanskje sjelden er, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg vil foreslå en Blade rh-2. (10.300 i riktig butikk)

Har prøvd mye blade og det er veldig, veldig gode gitarer og spille på. Nydelige halser.

Lyden er utrolig, masse forskjellig lyd er tilgjengelig ++. VSC systemet som lar det booste diskant og bass eller mellomtone gir deg mange muligheter.

Er mulig det blir litt for rent og pent for en del metall ting. Men en blade tar deg mye, mye lengre i den retning en en det meste av vanlige stratocastere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.