Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarvalg =)


Xesron

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er gitarer som vin? Blir de til eddik når de blir gamle? :lol:

Yess, står de lagret dårlig så skal jeg love deg de blir sure over tid :lol:

Hva med å kikke på ESP Horizon, lekre gitarer som er virkelig gode å spille på...

Ligger brukt på rundt 7-9K. Jeg har selv nettopp kjøpt en slik brukt, og er måløs

over den akustiske tonen denne har.. Samt at det røsker godt under metal spilling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Gibson SG std for den type ting, men den er kanskje litt for "tøff" og tungspillt for din smak. Ikke kjent som en schredder-børse, men fy f*** for en lyd. Luthman (importøren) har kampanje på de nå til 9595kr (dvs 6100kr under veil). Jeg kjøpte meg en ny SG i Ebony nå nettopp (men så jobber jo jeg på Backstage Musikk i Sandvika, så jeg kjøper stort sett alltid nytt, og vi har alltid masse Gibson og ESP) Elsker å ha garanti på tingene mine i tilfelle det skjer noe. Hadde en Gibson Les Paul som ikke kunne intoneres skikkelig (veldig sjelden produksjonsfeil). Da gikk jeg bare og fikk en flunkende ny. Men sofaer kjøper jeg brukt, da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eller annen Schecter-gitar tror jeg hadde vært flott. Har ikke prøvd en selv, men på arket ser de jo knall ut til metal.

Morten: tar dere inn Schecter? Har ikke sett noen i butikken deres. Er jo mest Gibson, ESP og LTD der.. og noe Ibanez :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zakk Wylde synes det funker bra! Slash like så.

bantex28: Da har jeg tatt feil i hele mitt liv. Les Paul'er leveres jo med forskjellige halser (tykkelse og profil osv.), men fellesnevneren er vel som regel at det er mulig å justere action veldig lavt på dem.

Zakk Wylde bruker jo alltid aktive EMG pickups på Gibson gitarene sine, da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Gibson SG std for den type ting, men den er kanskje litt for "tøff" og tungspillt for din smak. Ikke kjent som en schredder-børse, men fy f*** for en lyd. Luthman (importøren) har kampanje på de nå til 9595kr (dvs 6100kr under veil). Jeg kjøpte meg en ny SG i Ebony nå nettopp (men så jobber jo jeg på Backstage Musikk i Sandvika, så jeg kjøper stort sett alltid nytt, og vi har alltid masse Gibson og ESP) Elsker å ha garanti på tingene mine i tilfelle det skjer noe. Hadde en Gibson Les Paul som ikke kunne intoneres skikkelig (veldig sjelden produksjonsfeil). Da gikk jeg bare og fikk en flunkende ny. Men sofaer kjøper jeg brukt, da... :)

Jeg vil også hatt garanti på en ny Gibson!

Så mye rart da jeg jobba i musikksjappe, Forestiller meg at det sitter en litt Homer Simpson-aktig fyr i QC`n deres :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zakk Wylde bruker jo alltid aktive EMG pickups på Gibson gitarene sine, da

Nå begynner jo denne tråden å bli noen måneder gammel, men som jeg også har nevnt i et (enda) tidligere innlegg, så er det fullt mulig å sette EMG's i en Les Paul, og mange foretrekker det, uten at jeg skjønner hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jo denne tråden å bli noen måneder gammel, men som jeg også har nevnt i et (enda) tidligere innlegg, så er det fullt mulig å sette EMG's i en Les Paul, og mange foretrekker det, uten at jeg skjønner hvorfor.

Jeg har bare hatt 2 Les Pauler, men testa ut EMG i begge og det er noe eget med det!

En Les Paul kan av og til bli litt "loose" i bånnen til tyngre musikkstiler, men med EMG tighter man

opp bunnen samtidig med at man beholder den fete Les Paul signaturen.

Gary Moore har jo brukt en Les Paul med EMG 81 (!) mye i studio, så det er jo ikke bare metalhuer som bruker de heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eller annen Schecter-gitar tror jeg hadde vært flott. Har ikke prøvd en selv, men på arket ser de jo knall ut til metal.

Morten: tar dere inn Schecter? Har ikke sett noen i butikken deres. Er jo mest Gibson, ESP og LTD der.. og noe Ibanez :P

Må ærlig innrømme at vi ikke tar det inn. Tar bare inn gitarer jeg eller Anders (forsåvidt også Markus som er "schredderen" blant oss) plukker ut, og har ikke vært så mye borti Schecter. Vet du hvem som er importøren, så kan jeg se om jeg tar inn et eks for å demo-spille det. Vi liker å ha noen å skylde på hvis en kunde ikke er fornøyd med gitaren, så vi bestiller ikke opp ting i blinde.

Ellers er vi jo relativt ny-oppstarta, så det kommer til å komme mer til høsten. Vi jobber fortsatt med Gibson-utstillinga (skal ha jevnt over ca 5-10 Gibson hengende, 5-10 ESP, 5-10 Fender, 3-5 Ibanez, 3-6 Hagström, 3-5 LTD, 4-6 Epiphone, 0-2 Rickenbacker, 0-2 PRS og en del kuriositeter (bare å komme med tips på PM), samt selvfølgelig alle "billig-merkene". Kommer også en full Taylor og Martin-display til høsten (ca 5-10 av hver) Skal jevnt over ha ca 100-130 forskjellige gitarer i butikken (har vel 100 nøyaktig i dag) og snart kommer studio-riggen vår også. Hyggelig at du har vært innom. Velkommen skal du være.

MEN det er jo egentlig ikke det denne tråden handler om, så tilbake til sak:

Som sagt er det er relativt enkelt å modde alt mulig med EMG (jeg sverger til Seymour Duncan passive til metall, og særlig på ESP, men vet jo at mange foretrekker EMG). Hvis du trenger hjelp til lodding etc gjør de aller fleste butikker med respekt for seg selv det, og det finnes også egne gitarbyggere som er veldig stødige på å frese ut i treverk og lakke over igjen hvis man skal gjøre avanserte mod (send gjerne PM for tips på gitarbyggere)

Mulig jeg er litt "gammel", men en EC1000 er veldig i den gata du er ute etter. Evt er LTD EC401FM den LTD-gitaren jeg har spilt på som gir absolutt mest for pengene! (men den er jo litt "under" budsjettet ditt hvis det er noe problem). Elsker den i Seethrough Black, men i standard svart sparer man jo litt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.