Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarvalg =)


Xesron

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg leter etter en ny gitar og har tenkt meg ut et budsjett på ca. 10 000 kroner! Legger stor vekt pÃ¥ spillbarhet og komfort pÃ¥ halsen, pluss selvfølgelig bra lyd(har selv hatt god erfaring med EMG aktive men er ikke noe must). Sjangermessig gÃ¥r det mest i det meste mellom rock og metall=)

Utseende er ikke noe jeg henger meg veldig mye opp i, så lenge kroppen er komfertabel ^_^

Takker for tips på forhånd :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heihei!

Jeg leter etter en ny gitar og har tenkt meg ut et budsjett på ca. 10 000 kroner! Legger stor vekt pÃ¥ spillbarhet og komfort pÃ¥ halsen, pluss selvfølgelig bra lyd(har selv hatt god erfaring med EMG aktive men er ikke noe must). Sjangermessig gÃ¥r det mest i det meste mellom rock og metall=)

Utseende er ikke noe jeg henger meg veldig mye opp i, så lenge kroppen er komfertabel ^_^

Takker for tips på forhånd :rolleyes:

En brukt Gibson Les Paul Standard vil du kunne få ned i den prisklassen. Spillbarheten vil jo avhengig av om du like høy eller lav action, men det kan jo justeres. Går jo utmerket å sette EMG's i den også hvis det blir et behov. (I tillegg til at mange allerede har det.)

Nå kommer det nok en rekke poster hvor det rakkes ned på Gibson, og forslag på gitarer som er MYE bedre, og det er forsåvidt greit nok.

Det beste er i grunnen å få prøvd en del forskjellige gitarer og finne ut hva man liker ifht. hals, pick-ups osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musicman ser for såvidt grei ut!

Har sett en del på Jackson, Ibanez og LTD ellers. Flott med tips/erfaringer om dette også! Siden jeg driver en del med metall er jeg generelt fan av raske halser som er sensitive=)

Gitarer jeg har sett på er Jackson SLSMG, Ibanez RG1527 og diverse LTD'er.

Takk på forhånd=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kramer Nightswan har den ultra lave strenge høyden mulig, rask hals og sjelden samlerverdi. Vivian Campbell signature modell som er bestilt customisert av en artist. Den er svart og har EMG 81 og SA i neck. Bånd hals alt er 200%. Orginal Floyd fra den var ny. Wired med skikkelig kabler og isolert, jævli tight og rå.

www.fireheart82@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøp min Kramer Nightswan med skikkelig lyd i. Ikke noe LTD eller korea greier. rett fra usa.

Framus Camarillo. Ibenholt gripebrett, sump ask kropp med flammelønnstopp. Ikke noe Kramer eller USA greier. Rett fra Tyskland.

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framus Camarillo. Ibenholt gripebrett, sump ask kropp med flammelønnstopp. Ikke noe Kramer eller USA greier. Rett fra Tyskland.

:rolleyes:

Hehe hitler gitarer og vw er sikkert kult :-) Men Kramer kosta 26lapper+ i 1987 og for 9 lapper så har han en gitar som selges for 2-3000$ (altså 21000 i usa Buddy Blaze). Og da har man skikkelig treverk og hals for prisen av koreansk billig skit treverk som blir fabrikkert bare for å selge og ikke VARE 30 år :-) Gitarer er som vin. Se Gibson\Fender:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer som nevn over her en les paul standard/studio, men er det noen som har erfaring på hvordan les paul egner seg for tyngre saker? gÃ¥r som sagt mest i heavy rock:) høres pickupene bra ut med en god dose distortion? ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.