Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt bands live dvd


Peri

Anbefalte innlegg

Hallo!

Driver for tiden å redigerer materiale til mitt bands kommende "live-dvd." (bare for lokal distribuering.)

Tar gjerne feedback på redigeringa, da jeg er meget fersk på dette.

http://www.aporia.no/filer/Hiptobe-low.wmv

Vi er hovedsakelig et coverband (må tjene spenn vettu:D) med røtter i Funken. Lager også egne låter, men disse er foreløpig bevart innenfor lokalets 4 vegger. Vi er først og fremst et "moroband" uten alt for store musikalske ambisjoner, selv om mange av medlemmene inviduelt sett satser på musikken. Dropp gjerne innom siden vår:

www.aporia.no

og legg igjen en hilsen i gjesteboka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei og velkommen!  

Bra saker! Hørte på linken. Flott! Utrolig behagelig hjemmeside også! Spiller du bass? Donna Lee kan ikke være hvem som helst. ;)

Takk. Ja, jeg spiller bass, men om jeg spiller Donna Lee er en helt annen sak :wink: :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Helt enig angående det stedet du nevner. Må finne noe annet der...men vi hadde dessverre begrensede ressurser med kameraer. Dessutten var ikke alle kameramennene like proffe, så det er utrolig vanskelig å redigere. Men vi skal i alle fall få det beste ut av det vi har.

Vi spiller både Tower of Power og Weather Report, ( Diggin on James Brown og Chicken) så blåserekka koser seg dem!

Hva synes dere om lydmixen? Jeg synes det er litt mye reverb, men er ellers fornøyd. Lydfolka sier dem vil ha reverb for å få "livefeelingen," men jeg er uenig...Er også misfornøyd med basslyden, spilte på min gamle drittbass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fet sang!

Blåsere er dritfett!

Er ikke sånn som legger fort merke til redigering hvis det ikke er ille da. Og gjorde det heller ikke her. Men er litt enig med Nettrom når det gjelder keyboardet, men du svarte så bra så da går det bra :mrgreen:

edit: var forøvrig kult nok til at jeg ville dratt på en konsert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne konserten var det jeg som kjørte lyd på. Skulle gjerne mikset dvd'en også.Får jeg lov?

hilsen vegar, ex st.croix

:)

Hey!

Ja, med glede, hehe. Tror ikke det er noen dans på roser å redigere den lyden, for å si det sånn. Det har vært mye hår-riving og neglebiting der, f.eks når anders modulerer soloene en halvtone opp, eller når strømledningen faller ut av bassampen :mrgreen: Det som er mest stress er allikevel filmen. Halvannen time og 9 kameraer betyr - for å si det mildt - mye jobb. Er litt over hallveis nå, etter mye datatrøbbel. På lydbiten er bare Hip To Be Square redigert tror jeg..

Planlegger forresten ny konsert på ridehuset. Selvfølgelig med enda større storskjerm, flere kameraer,kordamer med enda større pupper, og masse pyroteknikk. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne konserten var det jeg som kjørte lyd på. Skulle gjerne mikset dvd'en også.Får jeg lov?

hilsen vegar, ex st.croix

:)

Hey!

Ja, med glede, hehe. Tror ikke det er noen dans på roser å redigere den lyden, for å si det sånn. Det har vært mye hår-riving og neglebiting der, f.eks når anders modulerer soloene en halvtone opp, eller når strømledningen faller ut av bassampen :mrgreen: Det som er mest stress er allikevel filmen. Halvannen time og 9 kameraer betyr - for å si det mildt - mye jobb. Er litt over hallveis nå, etter mye datatrøbbel. På lydbiten er bare Hip To Be Square redigert tror jeg..

Planlegger forresten ny konsert på ridehuset. Selvfølgelig med enda større storskjerm, flere kameraer,kordamer med enda større pupper, og masse pyroteknikk. :mrgreen:

Send meg noen cd'er med råmaterialet så kan jeg sikkert mikse noen låter for dere. Send meg en PM så får du adressenm in :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassisten gjør en jobb det står respekt av, men jeg har to innvendinger: 1.Selv om vokalistem synger helt sjef og er kul som fy faen,så ser det for meg ut som om hun ser på en tekst eller noe? Det må hun i såfall bare drite i.

2.VI TRENGER EN GITARSOLO!!!

Men alvorlig talt, dette er jo hysterisk bra, det må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.