Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tekster


Anbefalte innlegg

Drit i å rime. Jeg sleit alltid med tekster før fordi jeg absolutt skulle ha det til å rime, men har funnet ut at du ikke trenger det. Rim setter bare begrensinger på tekstene. Det eneste som teller er att du formidler ett budskap eller en historie som du føler er viktig for deg. Ikke tenk på att det høres ut som en klisjè eller som overfladisk preik, om det er viktig for deg å få det ut så er det kun det som teller, ikke hva andre synes om teksten din. Om det er det som teller for deg så kan du jo heller skaffe deg en tekstforfatter? Du finner garantert en venn som er flink med ord og som er interessert i å forsøke å jobbe sammen med deg. Det kan jo tilogmed bli ett spennende samarbeide=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan være så uenig du vil , men jeg syntes et instrument har en veldig flott egenskap til å kunne formidle en liten historie eller en mening , da uten ord. Og om man får til det , at folk oppfatter baktanken bak en instrumental låt , da har du en låt som kommer til å være bedre enn hvilken som helst sang med tekst. Jeg elsker måten en gitar kan formidle et budskap , dermed liker jeg instrumental musikk... Liker å ha mye melodi-linjer , mye motstemmer , mye rare ting i lydbildet. Om man spiller i et band med vokalist blir det ofte sånn at vokalen SKAL være helt foran og ha hovedrollen , og man lager aldri instrumentale melodi-deler , og det syntes jeg er feil ...

Vegar : er faen ikke enklere å lage en god instrumental-låt enn en låt med tekst og vokal...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det viktigste er å skrive om noe du bryr deg om og har litt kunnskap til så det høres ut som om det er en tekst med meining!

De tekstene du har skrevet hittil handler jo om at noen tar selvmord eller legger seg under jorda på andre måter :mrgreen: :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker klart best musikk med vokal.. men instrumental musikk er også fint, da..:P

Musikk er jo en måte å uttrykke seg på, det er derfor tekster er så genialt=)

Skriver jo en del kristne tekster, så det er ikke vanskelig å finne tema, men ellers så skriver jeg helst om Følelser, da..:P på en måte.. hehe.. vanskelig å forklare.. tekster bare dukker opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg skriver faktisk på en barnesang. Det handler om en liten fantasifigur jeg har hatt i hodet en stund, ridderen Trond. Tanken er å presentere et hverdagslig moderne problem i en litt annen innpakning. Hvorfor jeg skriver om dette vet jeg ikke helt. Ei heller vet jeg det blir no bra. Skriver bare for å skrive egentlig. Øve seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.