Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva skal jeg kjøpe


metalpete

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Peavey 5150 :lol:

neida! til "sinnsykt feit lead" ville jeg ha valgt Marshall Dual Super Lead. Ikke Triple. Låter ikke i nærheten like bra. Samt at dual super lead'en har en overraskende bra clean, og en deilig overdrive. Men Mesa Road King er også å annbefale. Les Paul låter også bra på clean med riktige mic'er, og har en overlegen lead tone i forhold til fender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du kjøpe deg en Fender for sinnsykt fet clean lyd,

og en Marshall for sinnsykt fet lead lyd.

Sorry, men den ampen som gjør begge disse tingene like bra som Fender og Marshall finnes desverre ikke.

Eneste oppsettet som duger for dine krav er "ja takk begge deler".

Det lar seg løse med en Lava Flow for ampskifte, og noen dedikerte effekter til hver amp.

Med budsjettet ditt kan du få deg et riktig drømmeoppsett.

Dette er det feteste rør alternativet du kan finne.

Det får bli din mening... Min mening er at det finnes TONNEVIS av amper som overgår Marshall på alle områder.

Med såppass mye penger kan du egentlig velge og vrake :P

Ikke helt sikker på hva slags lyd du er ute etter... Men noen go`amper:

CAE (Suhr)

Cornford

Bruno

Two Rock

Komet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva jeg trenger av effekter, men tar gjerne mot forslag på merker på pedaler ol. Det jeg bruker er volum, wha, chorus, delay, gate. Eneste pedalen jeg har fra før av er en gammel boss flanger jeg modda i fylla en gang for lenge siden. Dvs. jeg helte loddetinn i kretskortet. Nå låter den som en sinna dieselmotor. Den blir aldri til salgs.
Dette er vel hva som er ansett som "best", men er såklart VELDIG subjektivt:

Volum: Ernie Ball er jo en klassiker, men Goodrich skal også være bra.

Wah: RMC, usikker på hvilken av modellene som er best til ditt bruk.

Chorus: Retro-Sonic sin CE-1-klone?

Delay: Line 6 DL-4, kommer ikke utenom den hvis du skal ha digital (noe jeg tipper du skal mtp. at sjangeren er pop).

Gate: ISP Decimator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Nova Delay og Eventide Timefactor skal jo være helt supre de og.

Er egentlig veldig vanskelig å anbefale pedaler mtp. at det finnes så mange alternativer, nesten uansett hvilke preferanser du har. =p

Var egentlig mer en liste som gir en liten pekepinn på hva som er populært når penger ikke er noe problem. Dette er på en måte "standarden" i de høyere prisklassene.

Er som sagt vanskelig å gi spesifikke anbefalinger.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får bli din mening... Min mening er at det finnes TONNEVIS av amper som overgår Marshall på alle områder.

Med såppass mye penger kan du egentlig velge og vrake :P

Ikke helt sikker på hva slags lyd du er ute etter... Men noen go`amper:

CAE (Suhr)

Cornford

Bruno

Two Rock

Komet

Hvilke Marshall forsterkere har du prøvd for å kunne gjøre en så generell vurdering av Marshall?

Hvor mange kvalitetsforsterkere har har du personlig erfaring med, og har sammenliknet med hvilke Marshall modeller?

Eneste jeg er enig med deg i er at budsjettet er såpass bra, at det egentlig er bare å velge å vrake.

En del forslag på konfirmasjonsamper og digitale billigløsninger syns jeg da blir litt rart. :blink:

Tror mange mener mye om lyd uten å ha erfaring med de klassiske rørampene, som nesten alle amper har lydreferanser til.

Skal man mene noe om at det låter bra, er spørsmålet i forhold til hva?

Helt greit å være førnøyd med lyden i ampen man har, men sammenlikning med andre amper syns jeg bør forutsette at man faktisk har erfaring med andre amper. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå prøvd litt mer.....................Prøvde en tremoverb, en lonestar, og en mark 4 og prøvde fractalen til en kamerat litt mer også. Tingen er at disse ikke kan måle seg med framus cobraen hverken i cleanlyd eller diverse nivåer av vrenglyd ( fra skranglevreng til higain). Det er min subjektive mening ihvertfall. Fractalen er noe helt annet, men lydmessig, selv om det ikke er langt unna synes jeg ikke den kan konkurrere med en røramp. Kan hende det bare er en sperre i hodet mitt eller noe............men sånn er det. Siden kjøperen jeg egentlig hadde av framusen ikke hadde penger før senere avlyste vi den handelen.

Derimot har jeg bestemt meg for å gå over til pedaler når det gjelder effekter og har hittil anskaffet en eventide timefactor og en modfactor. Så det jeg mangler nå er en wha, volum og gate. Harvel bestemt meg for en isp gate, wha og volum er jeg mer usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå prøvd litt mer.....................Prøvde en tremoverb, en lonestar, og en mark 4 og prøvde fractalen til en kamerat litt mer også. Tingen er at disse ikke kan måle seg med framus cobraen hverken i cleanlyd eller diverse nivåer av vrenglyd ( fra skranglevreng til higain). Det er min subjektive mening ihvertfall. Fractalen er noe helt annet, men lydmessig, selv om det ikke er langt unna synes jeg ikke den kan konkurrere med en røramp. Kan hende det bare er en sperre i hodet mitt eller noe............men sånn er det. Siden kjøperen jeg egentlig hadde av framusen ikke hadde penger før senere avlyste vi den handelen.

Derimot har jeg bestemt meg for å gå over til pedaler når det gjelder effekter og har hittil anskaffet en eventide timefactor og en modfactor. Så det jeg mangler nå er en wha, volum og gate. Harvel bestemt meg for en isp gate, wha og volum er jeg mer usikker på.

Hadde Fractal`n siste softwareupdate?

Man må bruke MINST etpar uker med Axe`n på egne gitarer før man begynner å få resultater.

På en Cobra eller hvilken som helst god røramp er det lettere å få resultater raskere, men Axe`n er

selvsagt mye mer alsidig.

Jeg hadde altid problemet at jeg ble lei rørtopper..

Hoppet mellom modeller fra Diezel, Mesa, Cae, Engl, VHT osv og slik fortsatte det.

Har hatt Axe etpar år nå og ikke et hint av ampGAS :)

Hva kjørte du Axe`n gjennom?

Prøvd den gjennom sluttrinnet til Cobra`n?

Har omvendt noen diehard rørentusiaster med Axe`n, så det skal la seg gjøre å like den hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.