Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva skal jeg kjøpe


metalpete

Anbefalte innlegg

Kommer jo veldig ann på hvilken spillestil du skal ha da. Til pop ville jeg hatt en clean amp og no pedaler, samt sørget for et greit arsenal gitarer.

Sist jeg spilte pop/funk/gospel/sånne ting:

- Strat og telecaster

- Laney 30w rør-ettellerannet

- Menatone Workingman's blue

Delay ga jeg beng i, wah orket jeg ikke rive av pedalbrettet og chorus'en slutta å virke :P

Gitararsenalet er på plass he he. Har 2 strater, en tele og 2 syv strengs ibanez customer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Står egentlig nå mellom en mesa rectoverb combo med ekstra 2x12 eller fractal, Det eom er noe drit er at jeg med mesaen må ha en haug med pedaler i så fall, og jeg hater pedaler. Delvis fordi jeg alltid har hatt rackeffekter og har null peil, delvis fordi jeg ikke vil trykke på 3 forskjellige pedaler hver gang jeg skal bytte lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er rack-effektmann så ville jeg ikke ha gått over til pedaler!

Jeg har et midibrett for å skifte kanal på ampen, en ekkopedal osv. osv.

Jeg må trykke tre ganger for å få soloinnstillingene mine, og det er kjipern. Spesielt slik som i mitt tilfelle hvor ekkopedal og cleankanalbryteren på midibrettet står nærme hverandre, og jeg nesten alltid klarer å føkke til det der på ett eller annet vis!

Om du har levd med rack-effekter fram til nå ville jeg nødig ha byttet. Jeg er på vei til å pælme alt av pedaler og dritt pokker i vold, da jeg mye heller vil ha rack.

Men vi er jo forskjellige alle sammen!

Jeg stemmer for at du holder deg til rack.

Endret av Peavey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft. Visste ikke om disse loopene!

Men hva du trenger, er opp til deg. Litt chorus i cleans kan lå låte fint :P

Og en eller annen god overdrive til solo kanskje?

Jeg vet hva jeg trenger av effekter, men tar gjerne mot forslag på merker på pedaler ol. Det jeg bruker er volum, wha, chorus, delay, gate. Eneste pedalen jeg har fra før av er en gammel boss flanger jeg modda i fylla en gang for lenge siden. Dvs. jeg helte loddetinn i kretskortet. Nå låter den som en sinna dieselmotor. Den blir aldri til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heldig så har ampen mulighet for å slå effektloop av og på med fotbryter :)

Jepp, den har det - men jeg kjører enkelte av effektene gjennom noisegaten på port en - og andre på port to.

Ikke spør hvorfor - Jorg Falck på tre45 som satte det opp for meg!

Så det har liksom ingen hensikt å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står egentlig nå mellom en mesa rectoverb combo med ekstra 2x12 eller fractal, Det eom er noe drit er at jeg med mesaen må ha en haug med pedaler i så fall, og jeg hater pedaler. Delvis fordi jeg alltid har hatt rackeffekter og har null peil, delvis fordi jeg ikke vil trykke på 3 forskjellige pedaler hver gang jeg skal bytte lyd.

Går du for Mesa'en så kan jeg anbefale en Digitech GSP1101 for effektene - da har du alt du trenger av effekter i en sykt fleksibel rack unit. Effekter kan settes opp både før ampen og i effektsløyfa - og du kan velge å kjøre signalet utenom preampen i Mesan - og bruke en av de fantastiske innebygde preampene i Digitechen - om det f.eks er en leadlyd der du foretrekker (og det kan hende - for preampene i Digitechen er faktisk veldig bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du for Mesa'en så kan jeg anbefale en Digitech GSP1101 for effektene - da har du alt du trenger av effekter i en sykt fleksibel rack unit. Effekter kan settes opp både før ampen og i effektsløyfa - og du kan velge å kjøre signalet utenom preampen i Mesan - og bruke en av de fantastiske innebygde preampene i Digitechen - om det f.eks er en leadlyd der du foretrekker (og det kan hende - for preampene i Digitechen er faktisk veldig bra).

Skal jeg ha noe rack greier blir det fractal, tc eller eventide gitt...........Digitechen er bra den, men mot de 3 andre jeg nevnte så synes jeg ikke den når opp.....men om de 3 første er så mye bedre som prisen skulle tilsi er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.