Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ser du på deg sjøl som en god gitarist/musiker?


Parapluie

Anbefalte innlegg

heheh kjenner en som har perfect pitch. Han HATER musikk. Fikk allikevel 6 på alle høreprøver osv han hadde på ungdomsskolen.

Men er nesten forståelig at han hater musikk hvis han syns alt er surt. Tror jeg må ta en prat med han igjen

Å kjenne igjen toner som en stol som blir dratt bortover gulvet må være fett da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke alltid det jeg hører etter... men det er litt irriterende siden jeg er nteressert i musikk så henger jeg meg veldig opp i toner, og da kan jeg henge meg opp i toner som jeg egntlig ikke trenger å bry meg om..

Ett eksempel er: Jeg og en kamerat gikk i sentrum og da gikk vi forbi et sted hvor de bygde ut noe eller noe sånn, og da hadde de sånn sjakt som de slenger ting nedi fra andre etasje og ned på bakken. inni den sjakten kom det da luft og da ble det til en tone, og da endte det med at jeg gikk bort til de arbeidsfolkene og ba de flytte røret den andre veien, bare for å høre hvordan tonen forandret seg (!) kaller meg selv besatt av toner, elsker å leke med akkorder og toner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som sier "Spill litt", det er lett å svare "hva da?" også blir det som regel med at du sitter å klimrer litt fint fingerspill og de er imponert selv om det går i en grei f.eks D-dur.

Jeg har selv så sær smak, at jeg spiller masse forskjellig, men ingen som har hørt noe selv om det er skikkelig vanskelige saker.. Surt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tja.....

Jeg føler meg god i den forstand at jeg lærer fort, og derfor er ganske allsidig. Men det har også gått ut over spesialiseringa, slik at jeg ikke egentlig er særlig god på noen instrumenter. Bare middels på mange. Det jeg er best på er fløyte, hvor jeg vel har veldig bra teknikk. Men det er bare en liten del av det, og jeg er veldig veldig uferdig som fløytist. Som gitarist kan man strengt tatt klare seg ( i enkelte genrer) med å kunne spille skalaer sinnsykt fort. Men innenfor klassisk musikk blir det noe helt annet: selv om jeg kan spille nesten så fort jeg vil, så er jeg en helt middels fløytist. På bass er jeg veldig fersk, men er inne i en intensiv læringsfase for tiden. Klarer i alle fall å få meg en spillejobb i ny og ne. Teknikken der er ikke mye å skryte av...

Teoribiten er helt grei; kan det man lærer på musikklinja+littegranne jazzteori. Gehøret er vel greit, øver mye på det og får i alle fall 6 i hørelære. (Uten at det på noen måte er noen kvalitetsgaranti.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjenne igjen toner som en stol som blir dratt bortover gulvet må være fett da!!

Ikke så fett som man skulle tro, på 17,mai er det et rent Hel****, for alle de sure korpsene som spiller gjennom gatene, det er hardt å høre på det! Men jeg er ikke av de som skriker skikkelig høyt om det på skolen hvis jeg noe er litt ustemt, for da blir jeg fort stemplet som hoven og bedreviter. Ofte jeg gjør meg dårligere enn det jeg er, og det vet jeg at jeg ikke burde gjøre, men jeg er så redd for hva alle andre vil tenke... :roll: Omtrent ingen vet at jeg har det gehøret jeg har, for jeg vil ikke si det til de, for da føler jeg at jeg ikke feile på toner heller, for da har jeg på en måte ikke "lov"... vet ikke om noen skjønte problemstillingen min der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så verst kreativ, det kan sitte litt langt inne, men når det løsner er det ok. Teknikk--gansker grei, men jeg har jo spilt en stund, Gehør--Ikke på langt nær absolutt, men hører ganske greit hva som foregår, og lærer fort ting. Teori--helt forferdelig. Kan ingen ting.

Her er et eksempel på hva jeg spiller, et par til finnes i min signatur:)

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/...006689_proj.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ke2 - kule saker!! Digger gitarlyden din, og fint spilt!

takk takk:) Det er en Ibanez RG 507 med EMG-mikrofoner inn i en POD, inn i lydkortet mitt:) Det kan låte ganske greit, selv med forholdsvis simpelt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.