Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ser du på deg sjøl som en god gitarist/musiker?


Parapluie

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg føler meg ganske god' date=' ikke for å skryte' date=' men jeg greier nesten soloen på master of puppets, etter å ha spilt gitar i litt over ett år.[/quote'']

de to første soloene eller den raske som kommer 05:42 i sangen? Klarer du den etter bare ett år er jeg imponert :)

Jeg er lei av at folk hele tiden måler hvor lenge man har spilt opp mot ferdigheter. En som har spilt i to uker kan meget vel være bedre enn en som har spilt i to år osv.. Man vet jo ikke noe om omstendighetene bak ting. Javel, man "har spillt i to år", men det sier ikke noe om hvor mange timer man har lagt ned med seriøst, målrettet arbied/øving.. Hva man kan spille(som andre har laget), har heller ikke noe å si.. Det finnes mange folk som covrer fett nok, men er ikke en dritt på egen hånd.

ikke misforstå meg, jeg antar han har lagt ned mye tid i gitarspillinga si, det er i hovedgrunnen derfor jeg synes det er imponerende. Jeg vet veldig godt at tid spilt har lite med ferdigheter.. til en viss grad, det er en viss læringskurve på alt, som det er vanskelig å komme utenom.. du må opp på ett vist nivå for å takle enkelte ting, jeg synes det er imponerende gjort å komme på det nivået på så kort tid med tanke på hvordan jeg har utviklet med selv. Hjelp til selvhjelp? Det er ikke farlig å sammenligne, absolutt ikke.. ved å gjøre det blir man mere motivert når man møter noen som har kommet lengre en deg. Ihvertfall for min del.

Og.. jeg må si deg feil, man må ikke nødvendigvis være god til å lage musikk for å være en god gitarist! Man behøver ikke være ordentlig nyskapende og kreativ fordet om man er veldig flink til å tegne? Hvis du tar sammenligningen? Jeg har all respekt for folk som mestrer ett instrument utrolig bra uten at de har den veldig store kreative kraften bak det å lage ting selv... Men la oss nå ikke gjøre dette om til en lang diskusjon, sånne emner har en tendens til å aldri kunne diskuteres lenge nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså... jeg følte meg tiltrukket av gitaren fordi det virka så kult... og jeg følte meg sikker på at jeg ville dra damer om jeg var god på gitar, og jeg trodde det var moro. Derfor begynte jeg å spille. og jeg fikk rett i alt, og alle er glade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ganske god' date=' ikke for å skryte' date=' men jeg greier nesten soloen på master of puppets, etter å ha spilt gitar i litt over ett år.[/quote'']

de to første soloene eller den raske som kommer 05:42 i sangen? Klarer du den etter bare ett år er jeg imponert :)

Jeg er lei av at folk hele tiden måler hvor lenge man har spilt opp mot ferdigheter. En som har spilt i to uker kan meget vel være bedre enn en som har spilt i to år osv.. Man vet jo ikke noe om omstendighetene bak ting. Javel, man "har spillt i to år", men det sier ikke noe om hvor mange timer man har lagt ned med seriøst, målrettet arbied/øving.. Hva man kan spille(som andre har laget), har heller ikke noe å si.. Det finnes mange folk som covrer fett nok, men er ikke en dritt på egen hånd.

ikke misforstå meg, jeg antar han har lagt ned mye tid i gitarspillinga si, det er i hovedgrunnen derfor jeg synes det er imponerende. Jeg vet veldig godt at tid spilt har lite med ferdigheter.. til en viss grad, det er en viss læringskurve på alt, som det er vanskelig å komme utenom.. du må opp på ett vist nivå for å takle enkelte ting, jeg synes det er imponerende gjort å komme på det nivået på så kort tid med tanke på hvordan jeg har utviklet med selv. Hjelp til selvhjelp? Det er ikke farlig å sammenligne, absolutt ikke.. ved å gjøre det blir man mere motivert når man møter noen som har kommet lengre en deg. Ihvertfall for min del.

Og.. jeg må si deg feil, man må ikke nødvendigvis være god til å lage musikk for å være en god gitarist! Man behøver ikke være ordentlig nyskapende og kreativ fordet om man er veldig flink til å tegne? Hvis du tar sammenligningen? Jeg har all respekt for folk som mestrer ett instrument utrolig bra uten at de har den veldig store kreative kraften bak det å lage ting selv... Men la oss nå ikke gjøre dette om til en lang diskusjon, sånne emner har en tendens til å aldri kunne diskuteres lenge nok :)

Jeg er helt enig med nerthus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God eller ikke, det er ikke så nøye for meg, men jeg mener jeg er god nok. Får spilt det jeg har lyst til å spille, og siden jeg ikke er så glad i gitar-wanking så kan jeg ta det med ro ennå en stund.

Du drar nok kanskje damer med gitar og, men den gleden varer til du prøver å klå på det myke silkeundertøyet dems med herpa gitar-fingertupper. Da sier det rasp-rasp, og ei silkestrømpe revner (har erfaring på akkuret det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt gehør?

Mener du at du kan gjenkjenne en A 440 fra en A 442??

Å ha absolutt gehør er mest kjent for å være noe man er født med. Gehør er noe man kan øve seg opp til, trenger bare litt tålmodighet. Jeg synes det er kjempegøy å jobbe med gehørtrening, men det er også fordi jeg har fått denne "diagnosen" og jeg vil gjerne utvikle den videre...

Du spør om jeg kan høre forskjell på 440 og 442... Jeg kan ikke si at den den er på på 440, men jeg kan si at den må opp/ned litt, hvis du skjønner. også veldig vanskelig å høre forskjell på 440 og 442 pga overtoner ol. den høres kanskje helt stemt ut for noen andre, men ikke for meg og det kan også være litt plagsom, for jeg henger meg så opp i det og blir liksom aldri ferdig med å stemme.... men er også veldig greit i hørelærefaget på skolen, men som sagt, er kjempedårlig til å lese rytmer...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... Altså "perfect pitch" :-D Stilig da!

Men skjønner at det også kan være irriterende til tider! ;-)

Du kan jo tenke deg hvordan det er for meg å høre feks to gitarer som spiller sammen og er tilsynelatedne i samme tone, men så er den ene bittelittegranne lavere eller høyere, helt forferdelig... Samme hvis jeg spiller på et piano, så er de vedlig sjeldent HELT stemt og jeg får helt seriøst vondt i ørene, for det er akkurat som når en gitar er en kvarttone falsk feks... men, men, vennene mine finner det veldig morsomt og ta toner på gitar/piano og spør meg hvilke det er, ser ut som om de aldri blir lei av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg drar en stol langs gulvet, kan du fortelle meg hvilken tone den eventuelle lyden er da? Det hadde vært moro:) Men som du også sa, fryktelig irriterende. Det er faktisk mange av de som har perfect pitch som ikke er musikkinteresserte, eller vet at de har pp. De går rundt å hører sure toner uten å helt vite hvorfor :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som vil skje hvis du drar stolen over gulvet er at jeg kan gi deg sånn ca tonen, men siden en stol ikke bare lager en lyd, så vil det være veldig mange overtoner,men kort sagt; kan si sånn ca hva det er. "Det er nærmest en F" f.eks.... det er litt vanskelig å forklare..

Perfect pitch burde da kanskje vært forbeholdt de som driver med musikk da,mener du? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.