Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ser du på deg sjøl som en god gitarist/musiker?


Parapluie

Anbefalte innlegg

Teoretisk er jeg go,d (går på musikklinja)

Har også fått "diagnosen" Abolutt gehør, noe som betyr at jeg hører en tone, så vet jeg hvilken det er.. Har også vært en ulempe, med tanke på at jeg da ikke har hengt meg opp i noter, men har alltid kunnet de, men nå som lærere har oppdaget det aboulutte gehøret mitt, så nekter de å spille ting for meg, jeg får blekka og må spille meg fram til det selv, pga gehøret er totalt dust når det gjelder rytme, altså jeg har rytme og sånn, men jeg klarer ikke å lese det særlig bra:(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er enig med Integrum, at alle kan lære seg hvilke som helst låt, bare man øver nok på den. Men da vil jeg si at det faktisk er en målestokk på hvor god man er på instrumentet sitt, til å spille det andre har laget, som Nilsefix sa. For dette går jo på ren teknikk. Og hvor god teknikk man har kan jo sammenlignes. (Mener jeg)

Hvor god gitarist/musiker man derimot er, finnes det neppe en konkret "målestokk" på, ettersom musikk er så omfattende som det er, og teknikk er bare en bitte liten del av all denne galskapen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ganske god' date=' ikke for å skryte' date=' men jeg greier nesten soloen på master of puppets, etter å ha spilt gitar i litt over ett år.[/quote'']

de to første soloene eller den raske som kommer 05:42 i sangen? Klarer du den etter bare ett år er jeg imponert :)

Den siste soloen som du nevnte ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis Absolutt gehør er det samme som Perfect Pitch, så er ikke sikkert det er mulig for alle. I såfall kan det ta mange år å utvikle Perfect Pitch. Det er snakk om en så ekstrem form for gehør, at man nesten kan si at enten har du det (eller anlegg for det) eller så har du det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis Absolutt gehør er det samme som Perfect Pitch' date=' så er ikke sikkert det er mulig for alle. I såfall kan det ta mange år å utvikle Perfect Pitch. Det er snakk om en så ekstrem form for gehør, at man nesten kan si at enten har du det (eller anlegg for det) eller så har du det ikke.[/quote']

Ja, hørte om det. Det er veldig få som har anlegg for det (mener det var 10% eller mindre), og flertallet av disse er asiatiske eller snakker asiatiske språk, fordi der er forskjellige toner og lyder viktigere (eller noe sånt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes jeg kan bli litt mye bedre på gitar, men jeg er god nok til at jeg drar damer. kan littegrann teori, synes det er kult. har helt finfint gehør, trenger ikke noe mer enn å høre om gitaren er stemt eller ikke. Jeg lager en del egne greier jeg er fornøyd med, men jeg må bli bedre til å lage ting som er helhetlige, ikke bare masse små melodier.

så ja, jeg er vel fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes jeg kan bli litt mye bedre på gitar' date=' men jeg er god nok til at jeg drar damer. kan littegrann teori, synes det er kult. har helt finfint gehør, trenger ikke noe mer enn å høre om gitaren er stemt eller ikke. Jeg lager en del egne greier jeg er fornøyd med, men jeg må bli bedre til å lage ting som er helhetlige, ikke bare masse små melodier.

så ja, jeg er vel fornøyd.[/quote']

kan bli litt mye bedre? :lol:

drar damer? HAH! 8) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

goddagmannøkseskaft? Også et sted å bruke slike uttrykk, men nok om det

Damene kommer etterhvert som du spiller for dem, det merker jeg, opplegget er veødig følsomt, du er helt dagen du spiller, og kanskje dagen etter, men så må du spille mer for å få samme credit'en, slik oplever jeg det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.