Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ser du på deg sjøl som en god gitarist/musiker?


Parapluie

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

føler at jeg begynner å bli god, the darkness osv sine soloer greier jeg, noen av de er ikke så veldig lette :P

jeg er så utålmodig så hver gang jeg skal sette meg ned og lære meg en sang kommer jeg til soloen ca så orker jeg ikke mer :P

begynner på ny sang så skjer det samme.. :)

Men begynner å bli bedre å bedre ! :)

Yeah! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, foeler meg ikke god... Men kan endel teori siden jeg har spilt og spiller piano, og har spilt kornett, og jeg vet litt generelt hvordan jeg skal oeve.. som er en fordel.... :wink:

Hender faktisk jeg foeler meg litt god, naar jeg treffer venner som begynte paa gitar samtidig som meg og ikke er kommet halvveis... men fortsatt, jeg er ikke god... :P

Eneste jeg foeler at jeg kanskje takler, er det musikalske. Mamma sier ihvertfall saa... 8) Men saa er jeg ikke heeeelt sikker paa om hun virkelig mener det... :wink: Kjoeper uansett opptaks utstyr naa, saa da kan dere som tredje part vurdere og bestemme... :D

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg god når jeg spiller avanserte sanger som folk som har spilt dobbelt så lenge som meg sliter med.

Men når jeg sitter meg ned og ser på lesson med yngwie malmsteen, så forsvinner den følelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Godt spørsmål... Jeg føler meg kanskje ikke så spesielt god, men jeg føler at en må kunne skape noe og klare å få til noe unikt for å være en god musiker. Jeg har spilt i noen år nå, og jeg klarer å lære meg det meste av de sangene jeg hører på uten problemer med litt øving (mest countryrock, folkrock, psykedelia og litt gammel prog). Gehøret mitt kunne vært mye bedre dog, og teorikunnskapene er vel kanskje ikke på topp.

Den store utfordringen føler jeg ligger i å klare å finne frem til licks, riff og bra melodier selv, som jeg kan bruke i sangene mine, fremfor å stjele licks fra Jerry Garcia og Robbie Robertson.

En annen ting er at jeg synes man skal la andre bedømme det en gjør, så vi konkluderer med....

ikkenoe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Nilsefix der!

Er ikke en målestokk på hvor god man er. Alle kan jo egentlig lære seg hvilken som helst sang, om man bare øver nok på den ene sangen. Man bør ikke ha det minste peiling på hva man driver med, men allikevel klare den sangen. Men problemene blir da at du ikke klarer å overføre de teknikkene og slikt til egne sanger eller i improvisering.

Personlig så syns jeg man kan høre veldig på ting som vibrato og bending om en gitarist er god eller ikke.. og selfølgelig om gitaristen har groove og feel ;-) når vedkommende improviserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ganske god' date=' ikke for å skryte, men jeg greier nesten soloen på master of puppets, etter å ha spilt gitar i litt over ett år.[/quote']

de to første soloene eller den raske som kommer 05:42 i sangen? Klarer du den etter bare ett år er jeg imponert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er alle så opptatt av soloer bare? Hsuk at en gitarist spiller komp sånn ca 90% av tiden. ALtså bør man øve like mye, eller MER på dette.

I tillegg er det viktig å være flink i samspill, lære seg å lese andre musikere, og lære seg til å SELV bli forstått av andre når man spiller. psylologi rett og slett

Selv har jeg lagt ned masse jobb med å kunne kompe ordentlig, både i funk, pop, rock, punk, 60talls, metall og MYE MYE mer. Det er adskilli mer til å spille gitar enn "viggeli-viggeli-viggeli-viii" på de øverste strengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.