Web Analytics
Jump to content

Gibson vs. Fender

Aspmyra
 Share

Recommended Posts

Jeg har funnet ut noe merkelig.

Med min Gibson Les Paul spiller jeg kanskje 30 min, så blir jeg veldig sliten, påde i armene, håndleddene, ryggen, skuldrene.

Uansett stillig, om jeg sitter eller står og bruker reim. Derimot med Fendergitar kan jeg holde på i timesvis.

Har det noe med gitaren å gjøre.

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En les paul er jo tyngre, gitaren sitter annerledes på benet, så det fører jo til en helt annen stilling på kroppen når man spiller, halsen er ofte litt tykkere(?)

den er jo annerledes på veldig mange måter. En strat er jo omtrent definisjonen på spillbarhet og komfortablitet.

Det finnes mange grunner til at dette skjer med deg, men høyst sannsynlig er ikke les paul helt for deg.

Jeg klarer ikke å spille på les paul-type gitarer, den føles for kompakt for meg, og måten den er designet på fører til vondt i hele kroppen.

Men, dette er jo annerledes fra person til person.

Beklager lite sammenhengende skrevet tekst her, jeg er trøtt og jeg mistet evnen til formulere meg for et par timer siden :lol:

Jeg har et lignende problem, bare at jeg ikke klarer å spille like teknisk fancy på Tradition-gitaren min som jeg kan på Telecaster-kopien min.

Jeg har funnet ut noe merkelig.

Med min Gibson Les Paul spiller jeg kanskje 30 min, så blir jeg veldig sliten, påde i armene, håndleddene, ryggen, skuldrene.

Uansett stillig, om jeg sitter eller står og bruker reim. Derimot med Fendergitar kan jeg holde på i timesvis.

Har det noe med gitaren å gjøre.

Les Paul er riktignok tung og lite ergonomisk/balansert, men at man blir ødelagt etter 30 min høres litt ynkelig ut. Trene litt kanskje?