Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yngwie spiller trommer(video)


Jonathan

Anbefalte innlegg

Apropos Attack! og nylige Malmsteen-utgivelser... er det noen andre enn meg her som kjøpte Alchemy? Virkelig et av hans bedre album' date=' anbefales på det varmeste. Dessuten var Mark Boals definitivt blant Malmsteens bedre vokalistvalg.[/quote']

Så enig, så enig. Alchemy er Malmsteen's beste album siden Trilogy, et mesterverk innen gitarmusikk. Melodiske låter, fantastiske soloer, og interessante rytmer, Alchemy har alt og vel så det.

Mark Boals, som sang på Trilogy, har en av de beste stemmene jeg har hørt på lange tider. Han tar de høye tonene så lett som bare det, men har også en sinnsykt bra stemme ellers. Han kan tilogmed synge opera.

Malmsteen har gitt ut mye søppel, men denne plata er definitivt å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg selv begynte å høre på plata Seventh Sign (1994)... Jeg ELSKER den plata! Jeg tror det høres også på låtmaterialet at han likte det han gjorde da. Det er ingen som klarer å synge som Vescera altså... bare så synd han ikke kan annet enn å synge nettopp slik..... Jeg liker også Mark Boals... Men hvis dere vil høre hvor j*vlig han kan komme ut å kjøre, så hør på noen bootlegs fra 1986 eller 1999. Det er en grunn til at Yngwie heiv han ut i '86 for å erstatte han med Soto igjen. Problemet til Boals er at han ikke tør å "cranke" stemmen lengre i det hele tatt, OG ikke minst: når han hyler nå for tida, uansett hvor kraftig og lyst det er, så er det ikke til å komme utenom at han høres ut som en sånn badeand :) (det var slettes ikke mine ord! Var bare den oppfatninga søstera mi da hun tilfeldigvis hørte det jeg hørte på en dag. Jeg digger ALLE Yngwie-vokalistene) MEN som sagt, jeg synes Vescera burde få mer kreditt for alle 7th sign-låtene som han var med å lage... Om man sammenligner han med Mats Levén, som har tilnærmet samma stemme, så hører du likevel hvor mye mer "frampå" Vescera er i forhold..... Han skjærer gjennom alt... Han er drit rå :)

Jeg har studert dette en stund, så beklager at jeg skeiet helt ut.... Er ikke akkurat mange som hører på Yngwie i Norge...... Sist turné hadde han jo 7 konserter i Sverige, og INGEN i Norge... Det er en skam for norskene. Uansett om du liker Yngwie eller ikke, så er det et dårlig tegn at en litt spesiell artist ikke har nok fans til å holde en kjellerkonsert en gang. Idol forever, hurra!

Noen som har hørt bootleggene med Jørn Lande på vokal fra 2001-turneen i USA? Lande kicker ass... Synd han er i ferd med å slite seg fullstendig ut. Det går ikke an å røyke hemp og synge på den måten lenge før du er fullstendig ødelagt (igjen refererer jeg til Ian Gillan)

Er jeg en av de få som faktisk likte War to end all Wars? Synes det var mye bra der.... Ellers er jeg enig i at nesten alle 90-tallsplatene holder jevnt over middelmådig materiale.

PS: anbefaler folk å prøve å få tak i den amerikanske utgivelsen av "inspiration", den dobbel-CDen... Der får du høre en gammel demo av Jeff Scott Soto på en låt som heter "evil". Jeg har ALDRI hørt noen være så nær ved å kaste opp stemmebåndene sine noen gang! Ikke det at det låter så himla ille, det er bare det verste/beste hylelåta jeg har hørt noen sinne. Det er urkomisk/dritfett :) Kan tenke meg at etter 2 dager på turné med den, så hadde vokalisten måtte leve med sånn "røykestemmedings" resten av livet.

Noen som har hørt Doogie White synge "Hiroshima mon Amour" fra Alcatrazz-tida med Yngwie? En av de mest krevende låtene noen sinne, og Doogie sliter helt sinnsykt. Likevel kult at han prøver. Igjen MÅ jeg nevne Graham Bonnet fra Alcatrazz og Rainbow... Han TURNERTE jo for fanken i et år med de mest sinnsyke låtene som kan tenkes. Han er fullstendig udødelig :)

Anbefaler folk å søke til bootlegs for å finne ut nøyaktig hvor godt de egentlig liker vokalistene sine. Jeg har kommet fram til at de med ekstremt lyse, men spinkle stemmer også ofte har dårlig stamina, noe som gjør at de fort høres ræv ut på turné (eks: Mark Boals, Jon Bon Jovi, Göran Edman (han sleit VIRKELIG i '92)) mens de med mer klossete og "tjukk" stemme ofte varer mye lengre på turné også (Bonnet, Soto, Vescera (merkelig nok)).

Et eksempel som skiller seg fullstendig ut er faktisk RONNIE JAMES DIO!!! Denne mannen er helt uforståelig. Fullstendig upåvirket av noe som helst virker det som. ALDRI sliten på konsert og en fabelaktig låtskriver. Han fortjener alt han har oppnådd.

OG så glemmer man ofte at det har noe å si hvor gode låtskrivere personene er også. Vescera, Soto, Bonnet og Boals er alle fantastiske vokalister, men ingen av dem har klart å lage noe skikkelig intuitivt og bra som soloartister. (Nei jeg har kommet fram til at jeg ikke liker Boals og Ring of Fire... Det ble for ... umelodiøst og rett fram... Pluss at miksinga er av laber kvalitet)

Så nå som jeg har skrevet verdens lengste post så skal jeg aldri mer komme innpå Yngwie-vokalister... :)

....

OK helt tilslutt en personlig rangering:

1. Jeff Scott Soto

2. Michael Vescera

3. Graham Bonnet

4. Mark Boals

5. Doogie White

6. Jørn Lande

7. Mats Levén

8. Joe Lynn Turner

9. Göran Edman

Som sagt en personlig vurdering. Joe Lynn Turner "SYNGER" f.eks "BEDRE" enn Graham Bonnet.... MEN jeg bare klarer ikke å la være å bli glad når jeg ser Bonnet in action... Han er bare verdens KULESTE fyr! :D (Minner om Jahn Teigen!................. Som forøvrig har covret "only one woman" laget av Bonnets første band "marbles")

Det er uendelig mye kult å finne ut altså..... Håper noen leser hele posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jeg ser ikke problemet med gamle tråder, når en kommer med noe som har vært oppe før skjeller dere han ut og ber han bruke den gamle, når en drar opp en gammal tråd, skjeller dere han ut for å dra opp en gammal tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.