Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yngwie spiller trommer(video)


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sry, jeg er ikke så gammel, det er derfor jeg spør, hvem er den karen? er han kjent ? som gitarist? spilte han i ett band eller noe sånt?  :?

IKKE, jeg mener ALDRI hør på Nilsefix når det er en eller annen Malmsteen diskusjon. never.

han er bare misunnelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dette var litt artig ;)

Sitat fra artikkelen om Malmsteen:

"...His largely instrumental debut album, Rising Force, immediately upped the ante for aspiring hard rock guitarists and provided the major catalyst for the '80s guitar phenomenon known as "shredding," in which the music's main focus was on impossibly fast, demanding licks rather than songwriting..."

Om det er krunglete skrevet eller ikke kan jo diskuteres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåh... han har jo skrevet mye genialt fyren... men... hvis vi ser på tekstene/vokalmelodien så er kanskje ikke de den sterke siden.. hehe.. men malmsteen begynte jo ofte med soloene når han skrev sangene(og gjør det vel fortsatt??.)... men har en tedens til å repetere seg selv... samme arpene og pedalnotene.... men... det var jo det han ble stor på... :) er nok å høre et par malmsteensanger... men så er det jo litt forskjellig kvalitet på sangene også.. så en bør få med seg en av godsakene... (Black Star inngår ikke!(ved unntak av introen... makan til kjedelig sang...)) jaja... alle har vel sin mening om den arrogante svensken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATET Yngwie første gang jeg hørte det. Tenk så frekt, komme med ti minutter lange soloer og sånn... For noe dritt.

Nå har jeg elsket det ca fem år... I det siste har jeg gått tilbake til å høre litt mer variert igjen.

Det som er så gøy med Yngwie, er at UANSETT hvor man tror man har han, så kan han overraske igjen....

OG det bringer oss over på neste tema:

Hvordan kan et geni være en drittsekk? Det er da vel bare idioter som er drittsekker?

Eller er han bare lei udugelige vanlige som prøver å graspe til seg det de kan uten å kunne en dritt?

Yngwie er genial, ingen tvil om det. Hadde jeg vært han, hadde jeg sannsynligvis vært like stor en drittsekk som han.

MEN jeg tror også at bilkræsjet han havnet i i 1987 (like før Odyssey) gjorde mer fysisk/psykisk skade på han enn det folk tror. Han lå jo i koma i .... to uker eller to måneder eller noe sånt... Det var en kraftig kræsj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var et retorisk spørsmål :) ikke ment at folk skal svare på det. Men jeg mener: det er typisk "intelligent" skandinaver å tilbe janteloven. Amerikanerne er flinkere til å støtte opp og si at ting er bra, mens her hjemme er folk stort sett misfornøyd med alt :) det jeg mente var bare kanskje å påpeke at det ER lov å være drittsekk når du er flinkere enn alle rundt deg :)

Det som liksom er så spennende er hvordan han ofte høres ut som han er tilbakestående i intervju "I don't buy that digital shit" "You can't trust anything the internet says" osv osv. Likevel klarer han bestandig å imponere meg musikalsk. "Attack" synes jeg er råbra låtmateriale, om enn litt (VELDIG) uinspirerte soloer.

Jeg tør gå så langt som til å si at det virker som om den musikalske intelligensen er den som ligger lengst fra den sosiale intelligensen. Yngwie er eksempelet :)

Men da må det jo sies at han virker som han har fått litt mer sosiale antenner på denne G3-turnéen. Han og Vai har jo bestandig vært kompiser og det virker som dem trives kjempegodt sammen. Jeg MÅ kjøpe den DVDen som har kommet... De har faktisk fått den her på Free Record Shop her på Lillehammer... Ikke verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Attack! og nylige Malmsteen-utgivelser... er det noen andre enn meg her som kjøpte Alchemy? Virkelig et av hans bedre album, anbefales på det varmeste. Dessuten var Mark Boals definitivt blant Malmsteens bedre vokalistvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.