Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Buddy Guy


ChrSB

Anbefalte innlegg

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Who cares, alle vet at Gary Moore fra 1976 til 1987 > Blues Moore ;-)

Strekk den til 1989 så får du med After the War også. Og ja, fusion og metal var hans spesialitet, hørte nylig på Back on the Streets fra 1978, og gitarspillet er bare enormt bra. Som metalgitarist er Moore på linje med EVH og Rhoads, uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til topic: Jeg har sett Buddy Guy live. Og Gary Moore, for den saks skyld.

Leverte hr Guy en bra konsert? Definitivt.

Kan han spille? Definitivt.

Hadde han bra lyd? Jepp.

Spiller han teknisk bedre en Gary Moore, Joe Bonamassa eller Steve Vai? Langt derifra.

Men det som var/er unikt med Buddy Guy, og som gjorde at jeg forsto der og da hvorfor han er en av de "store" innen bluesen - er at han er en entertainer og underholder av rang. Han hadde med publikum fra første tone. Han flørtet og spøkte med salen, han hadde samtlige i salen i sin hule hånd. Resten av konserten var en ren fornøyelse i blues, showing og rett og slett en gammel mann som hadde det utrolig artig på scenen. At Knut Reiersrud kom og jammet gjorde det bare bedre.

Det skal nevnes at kompegitaristen hans spilte fingra av de fleste på sin lille solo - men Buddy var kongen den kvelden.

Buddy Guy er en av de store i bluesen fordi han er en stor musiker som underholder sitt publikum. Derfor vil også ikke-gitarister synes konserten er bra.

Jeg har sett mange spille bedre (teknisk), men har sjelden sett så bra entertainment fra et "bluesband".

Se Buddy Guy før han dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til alvor, Joe Bonamassa har en "bad carma", skulle aldri ha gått med på å sjekke ham ut:

- Kona er sur fordi jeg heiv Michael Bolton plata hennes

- Bikkja er sur for at han ikke fikk hørt gitar sporet

- Ungen er sur fordi han fant ut nedlastingen var ulovlig (jeg hadde vistnok glemt å nevne det til ham)

- Sjefen er sur fordi regnearket jeg leverte med skatten var feil

Og gjett hvem som har fått skylden for alt dette, meg, men jeg veit bedre, det er Joe. Takke meg til de avdanka bluesgitaristen, de holdt sin dårlige karma for seg selv; Robert Johnson (antatt forgiftet), Blind Lemon Jefferson (frøs i hjel), Elmore James (døde av astma) osv.

Du er sinnsykt random.

Dette ble en meget spesiell diskusjon! Buddy Guy kan definitivt spille, selv om teknikken hans ikke er noe å rope hurra for. Den manglende teknikken redder han med sin utrolige kulhet, og derfor får han heltestatus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til alvor, Joe Bonamassa har en "bad carma", skulle aldri ha gått med på å sjekke ham ut:

- Kona er sur fordi jeg heiv Michael Bolton plata hennes

- Bikkja er sur for at han ikke fikk hørt gitar sporet

- Ungen er sur fordi han fant ut nedlastingen var ulovlig (jeg hadde vistnok glemt å nevne det til ham)

- Sjefen er sur fordi regnearket jeg leverte med skatten var feil

Og gjett hvem som har fått skylden for alt dette, meg, men jeg veit bedre, det er Joe. Takke meg til de avdanka bluesgitaristen, de holdt sin dårlige karma for seg selv; Robert Johnson (antatt forgiftet), Blind Lemon Jefferson (frøs i hjel), Elmore James (døde av astma) osv.

Mentalavdeling neste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som klarer alle sirkuskunstene på gitar, men som ikke klarer å kommunisere med publikum, er en gitarist med dårlig teknikk. Tror du blander sammen hva som kan måles, med følelser. Det går ikke å måle hvor god teknikk en gitarist har. Det er teknikken som trengs for å kommunisere musikken til andre som er viktig. Den lar seg ikke måle.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.