Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Buddy Guy


ChrSB

Anbefalte innlegg

I tillegg har folk forskjellig oppfatning av hva som er god og dårlig teknikk. Må minne om at tråden her ikke handler om musikksmak, men om hva som er god og dårlig teknikk. Hadde du tidligere i tråden henvist til forskjellig musikksmak hadde det ikke blitt noen diskusjon. Grunnlaget for diskusjonen var påstander om at Buddy Guy og de gamle gitargutta ikke hadde brukbar teknikk. Du påsto også at teknikk var noe objektivt som du var herre over å bedømme. Litt for sent å vri seg unna med at alt er smak og behag nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I tillegg har folk forskjellig oppfatning av hva som er god og dårlig teknikk. Må minne om at tråden her ikke handler om musikksmak, men om hva som er god og dårlig teknikk. Hadde du tidligere i tråden henvist til forskjellig musikksmak hadde det ikke blitt noen diskusjon. Grunnlaget for diskusjonen var påstander om at Buddy Guy og de gamle gitargutta ikke hadde brukbar teknikk. Du påsto også at teknikk var noe objektivt som du var herre over å bedømme. Litt for sent å vri seg unna med at alt er smak og behag nå.

Nå har jeg aldri sagt noe som helst om Buddy Guys gitarspill, alt jeg prøver å si er at teknikk ikke er det du hevder at det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstand: Alle gitarister har teknikk. Hvis ikke hadde de ikke klart å spille gitar i det hele tatt. Hva som er teknikk, og hva som er god og dårlig teknikk er en subjektiv sak. Det finnes ikke noe objektivt fasitsvar på det.

Du bommer igjen. God teknikk er god teknikk. Så er det subjektivt om man liker god teknikk eller litt mindre blankpolert teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bommer igjen. God teknikk er god teknikk. Så er det subjektivt om man liker god teknikk eller litt mindre blankpolert teknikk.

Minner meg om den Simpsons-episoden der Bart må gå i spesialklasse for problembarn. "You're all winners!"

Gitarlærere trenger ikke undervise, siden alle elevene uansett har bra teknikk så lenge de selv synes det. God teknikk er jo subjektivt. Latterligste påstand jeg har hørt på lenge, uten tvil for å komme mindre teknisk begavede gitarister til unnsetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk begavet? En begavelse er jo noe man er født med, og passer neppe til ditt syn på teknikk. Ellers er ikke mitt syn på teknikk, at all teknikk er likeverdig. Men at teknikk er helt avhengig av hva slags musikk man skal formidle, og at den er underordnet musikken. Tror det er alt for mange gitarister som tror at teknikk er det som gjør gitarspillet deres bra. Har hørt alt for mye fra scenen som heller burde vært øving på gutterommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk begavet? En begavelse er jo noe man er født med, og passer neppe til ditt syn på teknikk. Ellers er ikke mitt syn på teknikk, at all teknikk er likeverdig. Men at teknikk er helt avhengig av hva slags musikk man skal formidle, og at den er underordnet musikken. Tror det er alt for mange gitarister som tror at teknikk er det som gjør gitarspillet deres bra. Har hørt alt for mye fra scenen som heller burde vært øving på gutterommet.

Klart teknikk er avhengig av musikkstil! En bluesgitarist bruker ikke samme teknikker som en klassisk gitarist. Hvem har nektet på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.