Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva hører vi i musikken?


The Euphor

Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer mye an på hva musikk jeg hører på.

eks. hvis jeg hører på brutal metal, kan det gi meg noe ved at den trøkker skikkelig, så jeg kjenner adrenalinet pumper, som om noe tennes inni meg. Annen musikk kan gi meg noe mer mentalt, ved at det er godt arrangert, bra spilt, at musikken tar finurlige uventede vendinger, nesten som å se et puslespill, hvor alle bitene faller på plass. Annen musikk kan rett og slett være så vakker at jeg kjenner frysningene over hele kroppen. Ellers er det noe musikk som gir assosiasjoner, gode tekster, fengene rytmer/melodier etc.. Fins så mye musikk, som berører meg på så mange forskjellige måter.

Kanskje derfor jeg elsker Opeth så mye, siden det det berører flere strenger hos meg (brutalt, intrikat, fengende, vakkert ++).

Generelt sett handler det mest om følelser. God musikk er noe som rører ved deg, uten at du egentlig kan beskrive det med ord. Og det er den følelsen ihvertfall jeg lever for :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg hører på mye rart, liker jo best Jimi Hendrix, Steve Vai, Eric Johnson, Bob Dylan...men hører også på andre band som er litt mer heavey! blant disse er det mest Metallica,Stone Sour, Iron Maiden, Paradise Lost...Men hører klart mest på Hendrix og Vai!!

mvh,

Hans Majestet- :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse trøkk og det skal sitte og fete riff.. ikke sånn fort fort men ting som låter fett og stilig vokal, trenger ikke synge best !

egentlig, det skal bare låte utrolig bra ut!

Derfor står Turbo nærmest meg ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hører mest på prog som f.eks.: Yes, King Crimson, ELP, Genesis, Caravan, Gentle Giant, Il Balletto Di Bronzo, PFM, Jethro Tull, Pink Floyd, o.l.

Er også svak for psykadelisk rock; The Beatles, Pink Floyd, Soft Machine, Gong osv.

Det viktigste for meg i musikken er følelsen. At det er noe jeg kan høre på for å glemme alt annet i verden og slappe av. Det jeg liker med progrock er at man må følge med på musikken når du hører på den, det er ikke noe du kan ha på lavt volum i bakgrunnen. Synes også lydbildet blir litt mer fyldig når man har flere instrumenter og et spennende samspill mellom disse.

Har jeg hatt en sikkelig dårlig dag og setter på en av yndlingsplatene mine er det som om jeg endelig får puste ut, det er det som gjør det til god musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvorfor ha en så strengt sensurert tråd om noe så uviktig og uinteresant som hva andre hører i musikken. Ettersom det ikke er en eneste diskusjon er er alle her en gang, den gangen man legger inn sin egen post. Så jeg lurer på om hvorfor man bruker mye plass på en så unødvendig prioritert tråd. Mener jeg iallefall...

Og, jeg vil mene at den som sletter dette innlegget uten å gjøre noe som helst annet, er skikelig kjip og feig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke svart noe her tidligere, så da er det vel kanskje på høy tid.

Om jeg gjør mitt beste for å ta en objektiv kikk på det jeg eier av cder, og så tenker over hvilke av disse jeg faktisk hører en del på og liker, tror jeg ikke det skulle herske noen stor tvil om at det er musikk der melodien står i sentrum som appellerer mest til meg. Selvfølgelig er det andre aspekter som også er en del av helheten, men om ikke melodien er der som et basisgrunnlag, gjør ikke andre faktorer musikken verdt å høre på for meg.

Forskjellige typer musikk oppnår forskjellige ting; Steve Vai (det han har laget som jeg liker) overfører stemninger, i likhet med klassisk musikk. Mer mainstreammusikk, det være seg Mark Knopfler eller the Beatles, overfører for meg heller litt mer konkrete følelser.

Angående moderering og sletting; Hva du finner uviktig uinteressant er totalt uviktig uinteressant for meg Gnome, noe som indirekte berettiger denne trådens eksistens, det undergraver i alle fall ditt argument.

Jeg har slettet ganske mange innlegg (ikke i denne tråden riktignok, men ellers rundt omkring i forumet). Disse har først og fremst blitt slettet på grunn av at de er meningsløse, de har ikke noe budskap de vil overføre, det virker som om den eneste hensikten med posten er å øke postantallet til posteren. Om jeg skulle begrunnet andres mangel på begrunnelse for hver gang jeg slettet en post ville jeg ikke gjort annet enn å begrunne ubegrunnelse, så derfor velger jeg i de fleste tilfeller å gjøre det som jeg gjør. I denne tråden ble det gjort klart at det vil bli kjørt en streng linje der alt skal være on-topic, og jeg ser ikke at det skal være så vanskelig å følge dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 svar, 580 visninger... Ser ut til at noen faktisk er innom uten å legge igjen svar. ;)

Ofte fordi det ofte er innlegg som kommer opp, og derfor vil man gjerne fjerne den fra lista over uleste innlegg, og hvis man bare har en ulest, er det kjappere å gå inn på tråden og tilbake til hovedsia, ennn å trykke på linke øverst. Musik ja! har også et par visninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvorfor ha en så strengt sensurert tråd om noe så uviktig og uinteresant som hva andre hører i musikken. Ettersom det ikke er en eneste diskusjon er er alle her en gang' date=' den gangen man legger inn sin egen post. Så jeg lurer på om hvorfor man bruker mye plass på en så unødvendig prioritert tråd. Mener jeg iallefall...

Og, jeg vil mene at den som sletter dette innlegget uten å gjøre noe som helst annet, er skikelig kjip og feig[/quote']

Ja den er jeg helt enig i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.