Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva hører vi i musikken?


The Euphor

Anbefalte innlegg

Vel, jeg går får gullmedaljen:

I cdhyllen min har jeg:

Ingemars, Ole Ivars, NM i danseband 99, Extreme, Dream Theater, Metallica, Hellbillies, Iron Maiden, Gary Moore, TNT, Silly fools, The Darkness, Dio, Cato Salsa Experience, Brød & Sirkus, Lasse Stefanz, Roxette, Return, Pogo pops, AC/DC, The Carburetors, Nightiwhsh, Aerosmith, Kiss, Deep Purple, Alice Cooper, Mods, Saybia, Van Halen, Steve vai, Satriani, Malmsteen,

gidder ikke nevne mer nå.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Den bare må appellere til meg.

Satyricon, Morbid Angel, Fantomas, Bo Kaspers, Van Halen, Paul Gilbert, Bugge Wesseltoft, Jan Garbarek, Portishead, Nick Cave, Tom Waits, Primus, Buckethead, Neil Young og uendelig mange andre appellerer til meg. OG DERE BER MEG FINNE FELLESNEVNERE!?!?!?!?!

Hah... Godtroende er dere iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dj Johan Gielen - In Trance We Trust, Dj Lars Holte - In Trance We Trust, Power of Hardtrance, Drum and Bass Armageddon, Dj Tiesto - In Search of Sunrise, Hope Recordings - Classics vol 1, Rollin' Best of Drum+Bass vol 2, Chemical Brothers - Surrender og Exit Planet Dust, Daft Punk - Homework, Prodigy - The Phat of the Land og Music for the Jilted Generation, Rage Against the Machine - Evil Empire og den første, Photek - Modus Operandi, Orbital - Snivilisation, Orb - The Best of, Moby - Play, Ninja Cuts - Funkjazztical Tricknology, The Dave Brubeck Quartet - Time Out, Miles Davis - Kind of Blue, John Coltrane & Miles Davis - 1955-1961, Opeth - Damation, Deliverance, Morningrise, Still Life, Tomita - Snowflakes are Dancing, Leftfield - Leftism.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Dj Johan Gielen - In Trance We Trust' date=' Dj Lars Holte - In Trance We Trust, Power of Hardtrance, Drum and Bass Armageddon, Dj Tiesto - In Search of Sunrise, Hope Recordings - Classics vol 1, Rollin' Best of Drum+Bass vol 2, Chemical Brothers - Surrender og Exit Planet Dust, Daft Punk - Homework, Prodigy - The Phat of the Land og Music for the Jilted Generation, Rage Against the Machine - Evil Empire og den første, Photek - Modus Operandi, Orbital - Snivilisation, Orb - The Best of, Moby - Play, Ninja Cuts - Funkjazztical Tricknology, The Dave Brubeck Quartet - Time Out, Miles Davis - Kind of Blue, John Coltrane & Miles Davis - 1955-1961, Opeth - Damation, Deliverance, Morningrise, Still Life, Tomita - Snowflakes are Dancing, Leftfield - Leftism.[/quote']

TEchno??? :shock: :shock: :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig Per.

Jeg hører ikke på _alt_ som var nevnt nå lengre, men jeg nevner det fordi det har vært med på å forme min musikksmak. Legg også merke til at technoen der er med et par unntak undergrunnstechno. Ikke noe Dina eller hvafaen der i gården.

Har egentlig ikke skjønt den avskyen mot denne typen musikk. Greit nok mot kommers techno ala E-type og DJ Alligator Project og drit som det, men tilsvarende kan en si at mye kommers metal er drit, og mye kommers pop ditto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Smashing Pumpkins

En av 90 tallet's største alt.rock band med bra konsepter og en meget spennende utvikling fra debut albumet Gish frem til siste album Machina.

HIM

Finsk kommersiell goth/metal-pop som fenger.

Helt normale musikere, men med en killer vokalist.

Gitaristen er en stor fan av Vai, noe som gjorde at jeg fikk øya opp for gitargud nr.1.

Steve Vai

Genial musiker. Fengende låter og 110% kontroll over instrumentet. Lager sanger som rører meg på en helt annen måte enn all annen musikk.

Andy Timmons

Gitarist som har nesten like mye følelse i spillinga si som Mr. Vai. Har en litt mer tradisjonell approach. Fine stemningsfulle melodier.

Ellers så går det i mye rart; Joe Satriani, Norah Jones, Diana Krall, Ralph Myerz and the JAck Herren Band, William Orbit, Madonna, Tori Amos, Darren Hayes, Nelly Furtado, Johnny Cash, Placebo, Dandy Warhols, Radiohead, Kyuss, St. Germain, Tosca, Alanis Morissette, Avril Lavigne, Cave In, Dido...osv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pink Floyd, Jeff Beck, Radiohead, Colplay, Ben Harper, Steve Vai, Ozzy, Black Sabbath, Metallica, Opeth, Powderfinger, Michael Jackson, Van Halen, King Crimson, Eric Clapton, Phish, Beatles, Santana, Safri Duo, Röyksopp, CCC, CCR, Tungtvann, Travis, Dr.Bombay, Hendrix, Creed, Roffe Wikström, Blind Guardian, Moby, Iron Maiden, SRV, Jethro Tull, Ole Staveteig, Queen, Turboneger, AC/DC, Zeppelin, Dire Straits, Dream Theater, David Gilmour, Apocalyptica, og diverse plater fra spill, filmer og TV-serier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ehh.. Safri Duo? Ikke akkurat en fjær i hatten spør du meg, men bevares! Det er en fri verden ;)

Klarer ikke dy meg:

Tomahawk, Fantomas, Mr Bungle, Melvins, Aphex Twin, Buckethead, Racer X, Dimmu Borgir, Satyricon, Mayhem, Immortal, Burzum, Emperor, Panzerchrist, Death, Morbid Angel, Joy Division, Aphex Twin, Sonic Youth, Faith no More, Neil Young, Jeff Buckley, Tom Waits, Primus Neil Young, Weezer, We, Them, Us (Tro det eller ei.. alle tre banda er kule!) Thulsa Doom, Primal Scream, My Dying Bride, Wagner, Slade, Iron Butterfly, Doors, Buffalo Springfield, Canned Heat, Steppenwolf, Ram Jam, Thin Lizzy, Nick Cave, Johnny Cash, Mike Oldfield og jeg kunne forsette så lenge så lenge... Men jeg sitter og ler nå for det har gått opp for meg at dette er mitt bidrag i en litt primitiv pissekonkurranse! :) Men det er positivt ment folkens! Det er trivelig å se folk anstrenge seg for å tvinge spekteret sitt enda litt mer ut, selv om det bare er for å virke kulere på dette forumet (Jeg regner såklart med at alle har en genuin interesse for musikken og at den følelsen stikker mye dypere en cred på forumet gjør!!)

Fint dette folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Smashing Pumpkins

En av 90 tallet's største alt.rock band med bra konsepter og en meget spennende utvikling fra debut albumet Gish frem til siste album Machina.

HIM

Finsk kommersiell goth/metal-pop som fenger.  

Helt normale musikere, men med en killer vokalist.

Gitaristen er en stor fan av Vai, noe som gjorde at jeg fikk øya opp for gitargud nr.1.

Steve Vai

Genial musiker. Fengende låter og 110% kontroll over instrumentet. Lager sanger som rører meg på en helt annen måte enn all annen musikk.

Andy Timmons

Gitarist som har nesten like mye følelse i spillinga si som Mr. Vai. Har en litt mer tradisjonell approach. Fine stemningsfulle melodier.

Ellers så går det i mye rart; Joe Satriani, Norah Jones, Diana Krall, Ralph Myerz and the JAck Herren Band, William Orbit, Madonna, Tori Amos, Darren Hayes, Nelly Furtado, Johnny Cash, Placebo, Dandy Warhols, Radiohead, Kyuss, St. Germain, Tosca, Alanis Morissette, Avril Lavigne, Cave In, Dido...osv osv..

Fant ingen Satriani? :? Mannen er jo genial..men men, hver sin smak. Trodde bare at du likte han jeg..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ALT? Det er fryktelig mye dårlig musikk mellom der da... Kanskje mest dårlig musikk egentlig... Tenker på alle de billige mono innspillingene med indisk pop du må ha kjøpt! Jaja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.