Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva hører vi i musikken?


The Euphor

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg er den typen som liker litt gammal dags musikk!

kan legge opp en liste over hva jeg pleier å høre på

første prioritert

led zeppelin og pink floyd!! konge!

annet som er bra..

*queen, bry may, du er et geni bak gitaren din!

*big bang, ny plata e faktisk jævla bra.

*acdc kan være litt deilig å høre på av å til! få ut litt guts!

*deep purple richy blackmore fy faen for en teknikker!

*the margarets, dem kommer faktisk her fra! var på konsert med dem en gang! fy faen hvor rått, jævla gode musikkere. gitarisen i gruppa er drit god, mange talenter i denne gruppa.

*the beatles god gammal klassiker!

*Eric Clapton og Cream, jævla bra musikk!

*Jimy hendrix! jeg sier bare woodstock 69

*Eagels hotel california!

*u2 deeeeeilig

men ingen ting slår floyd og zeppelin, samma fan! du sa vi skulle prøve å beskrive følelsen over musikken! det er umulig å få ut all den følelsen over musikk! men en ting er sant, det er akkuratt som røyk må ha det bare må ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tekstene er viktig.

Elelrs så er jeg ikek imponert over gitarronkere og sære jazzfolk...jeg liker dream theater, men de hadde jo vært BRA uten petrucci på en måte liksom ....han kan hvertfall gitarskalaene sine godt :P

musikken må ha noe som kommer fra det indre...noe som betyr noe... det enkle er ofte det beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at gode tekster er fint, verdsetter jeg det ikke så veldig i musikken. Må innrømme at mye av musikksmaken min går på å hele tiden høre nye ideer til tøffe riff og progresjoner.

Heavy/prog/viking-metall er fint og bare "høre på" på bussen osv. fordi det rett og slett fordi jeg hele tiden kan oppdage nye elementer i en låt.

Symfonisk blackmetal er fin bakgrunnsmusikk.

Selv om de heftigste Panterariffene virkelig kan få adrenalinet til å pumpe er nok blues og poprock er bedre for følelser. Det er rett og slett ikke musikk på samme måte som det metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har ingen regler for hva som måtte være de gyldige måtene å uttrykke seg på i musikken. Det betyr ikke at jeg liker alt, men jeg har iallefall ikke noe imot noen sjangre eller uttrykksformer.

Instrumental eller med vokal, elektronisk eller akustisk, nytt eller gammelt, rolig eller intenst, sakte eller raskt, organisk eller "maskinaktig", kommersiellt eller ei - samme hva, jeg bryr meg ikke.

Det eneste kravet jeg stiller er at jeg liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

følg med her!! min første lange poster.. 8)

jeg hører på steve vai veldig mye. han er den beste og kuleste gitaristen jeg vet om. dessuten virker jhan som en veldig hyggelig fyr. han har det mooro når det spiller, det er lett å se....

dream teathet: alle i bandet der må være nesten de beste utøverne på vært sitt instrument.... en sang kunne egenltig vært 3-4 sanger.

de lager veldig kule sanger, og jeg synes det er tøft med keyboard soloen og såmnn:P

8)

joe satriani : han lager bra musikk ( ikke oppfatt meg feil) men jeg mener denne gitaristen er veldig undervurdert

Mr big er yndlings bandet mitt... lager veldig særpraga musikk orker ike mer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gitar er viktig for min del når det gjelder musikk, men det blir ikke bra uten at andre i bandet er bra også.

mitt favoritt band led zeppelin er et godt eksempel.

Jimmy page er en enormt flink gitarist, men de andre i bandet er helt på linje med hans nivå, derfor utfuller de hverandre.

runke gitarister som satriani har jeg ikke sans for. det blir bare han det handler om, og det blir fort kjedelig.

fav band: Led zeppelin, Deep purple, Black Sabbath, Pink floyd, Rainbow

og en haug med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.