Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva hører vi i musikken?


The Euphor

Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Chicken Five? Dooo tell me more! Hva er det forno? Musikk håper jeg...

Jeg vil anbefale mike pattons prosjekter selv om jeg tror veldig mange her er innebefattet med de... Tomahawk, Fantomas :twisted:, Bungle osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humm tja *titte på musikksammlinga*

Metallica:

Vel, et av mine favoritt band evarr. Fete riff, soloene må jeg si er neon kjedelige på noen av sangene, men de har jo en hel del tøffe og. Ett av de banda som fikk meg til å høre på "tungere" musikk.

Led Zeppelin:

Er vel min favoritt band numero UNO. Jimmy Page er rett og slet g-e-n-i-a-l, synes jeg da. De har musikk som virkelig får meg i humør.

Bonham har jo noen tøffe trommesoloer :) Og Robert Plant synger som en gud! Og må jo ikke glemme bassisten! Bare å høre på Dazed And Confused. :D

In Flames:

Mitt favoritt "black-metal" band. De har tøff vokal og hele pakka. Noen låter blir noe kjedelige, men sånn er det med mange band. Black-metal er rett og seltt deilig når man er i dårlig humør, eller kjeder seg grenseløst

The Mars Volta:

Herregud, blir jo ikke mye bedre enn dette. Må nesten sette de på delt første plass med Zeppelin. Super tøffe stemmninger i låtene, og en vokal som jeg ikke klarer å sette ord på! Anbefaler sanger som Televators, Eriatarka og Cicatriz Esp.

Tool: Geniale låter, tøff gitar og trommer, teh shit. Ænema er en av mine favoritt låter.

Bobby Conn And The Glass Gypses:

Noen her som faktisk hører på dem? Har ikke sett noen. De er jo super bra. Absolutt noe jeg anbefaler! ;)

Så for å nevne allt jeg hører på (random order):

Led Zeppelin

The Mars Volta

metallica

Dream Theater

Franz Ferdinand

Joe Satriani

Children Of Bodom

In Flames

Eric Clapton

Ralp Myerz And The Jack Herren Band

Bobby Conn And The Glass Gypses

At The Drive-In

Dimmu Borgir

Immortal

AC/DC

Kiss

Bruce Springsteen

Red Hot Chili Peppers

Iron Maiden

Euroboys

Turboneger

R.E.M

Jimi Hendrix

Nirvana

Van Halen

Rush

Kingdom Come

U2

Coldplay

Slipknot

Dire Straits

Guns N' Roses

Further Seems Forever <-- Burde sjekkes ut!

Santana

And You Will Know Us By The Trail Of Dead <-- Konge band :D

Black Sabbath

Black Debbath

Bon Jovi

Crematory

The Darkness

Derek And The Dominos

Eagles Of Death Metal

Queens Of The Stone Age

The Flaming Lips

Sonic Youth

Gary Moore

Sonata Arctica

Killswitch Engage

King Crimson

Opeth

Mr. Bungle driver jeg å hører litt på for tiden :D

Pink Floyd

A Perfect Circle

Pantera

Placebo

Extol

Stevie Ray Vaughan

Synes jeg har ganske variert smak jeg ;)

EDIT: Humm, den lista ble lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg leter etter musikk som engasjerer meg på en eller annen måte. Det gjelder ikke bare musikken, men selfølgelig tekstene også.

Er ikke lett for meg å finne slike band. Har hatt mine perioder med tyskermetall, Maiden, Metallica, Nirvana osv. Men etter som årene går merker jeg at jeg blir litt mer kresen. Halsbrekkende soloer, hvinene vokalspor og basstrommer som vekker melkesyra bare man hører de er ikke lenger så interessant.

Blir litt som ungdommen gjerne sier når det er snakk om kjærester og lignende; Er ikke utseende som teller, det er det som er inni. He he... Stemmer bare mer og mer for min del. Kan høre en bra låt musikalsk, men kan fort miste sansen for låta hvis teksten ikke er mer oppfinnsom enn fantasy-fog-reaper-hero ting. Da melder jeg meg ut. Trenger litt mer innhold. Noe som engasjerer. Ikke det at fantasy-fog-reaper-hero trenger å være dårlig, det passer bare ikke meg.

Ta feks siste plata til APC. Hadde vel aldri trodd at det bandet skulle gå ut med et så sterkt politisk budskap, men det har de altså gjort. Plata er en samling av coverlåter, pluss et par selvskrevne, som handler om war, peace, love and greed. Her finnes Imagine av Lennon, Fiddle and the drum av Joni Mitchell og Whats going on av Marvin Gaye. Dette er en plate som engasjerer. I kjølvannet av Fahrenheit 9/11 og valget i USA så er dette en fulltreffer i favør demokratene der borte.

Blir mye prat om politikk dette her. Musikk for meg er som sola for hestehoven om våren. Jeg tenger den! Hører stort sett på alt av musikk, men trenger det lille ekstra som tenner gnisten og musikkgleden i meg til tider. Og APC tenner akkurat denne gnisten i meg om dagen... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Hører på en del rart. Men har ikke så spredt musikksmak som jeg liker å tro. Det jeg hører mest på er Pink Floyd. Jeg liker musikken deres fordi den er så følelesesladd og variert. Den kan gå fra å være mektig og pompøs, til å bli skjør og avventende, som et egg som skal klekkes om 2 sekunder. Wright og Gilmour gjør et fantastisk arbeide med å utfylle Waters's tekster, og det skaper fantastiske stemninger!

Gitaren har selvsagt masse å si for hvordan jeg oppfatter musikken. En kul gitar i sangen, kan få meg til å like den bedre enn andre sanger...

Godt sagt, godt sagt :)

Jeg og er stor fan av Pink Floyd og det du beskriver er nesten akkurat hva jeg tenker om de.

Andre ting jeg hører på er blant annet R.E.M., Dire Straits, AC/DC, Dream Theater og DragonForce.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.