Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Det er mange som spiller på gitarer der "gitaren ser tøff ut" er viktigere enn at det er en godt konstruert gitar, så slik sett er det jo ikke noe "feil" eller "rett" i dette.

Posten min var i grunnen bare et forsøk på å fortelle hvorfor mange fjerner dekslene, og at mer moderne basser ikke har dem. Jeg har ikke noe fasit på hva man skal ha av deksler, framtunge basser basser man kan stikke seg på, eller annet. Det er da heldigvis et fritt valg, det. Vil man ha deksel, så sett i gang!

Jeg spilte i en del år på jazzen med det fremre dekslet skrudd over broen, og hadde håndbaken der. Det sluttet jeg med når jeg begynte med fingerspill, og oppdaget at jeg ikke klarte å få opp farten. Dette blir hva man gjør det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

HOLY CRAP!

Det er nå jeg skulle ønske at jeg hadde spart i stedet for å kjøpe 7 basser og 1 gitar :lol:

Holdt på å få en til 10.000 dollar en gang, men forsikringselskapet ødla (eller jeg var for treig.. :()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den bakerste på jazz'n ser så grom ut :wub: ødelegger den også på p bassen ? jeg ville i såfall selvfølgelig fjernet den over pick-up'en :)

Jeg mener den over pickupen ødelegger mindre for spillestilen jeg har ihvertfall. Du kan alltids hvile tommelen på den, men den er jo litt i veien hvis du skal slappe, synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fargelegger jo en del den der også vel? Vertfall min erfaring. Men kor masse måtte du ut med? Du må komme med en liten tilbakemelding på ka du syns om den når du har hatt den i hus ei stund.. :)

8000kr fra idmusikk.no

Vel, selvfølgelig fargelegger alle amper lyden, men har hørt denne ampen har en del klarhet og kan få fram growlen i et instrument, det er noe jeg er ute etter. Men jeg tror dette vil utgjøre en endel forskjell, akkurat nå så har jeg en Sansamp til 1500kr og en gammal brukt PA forsterker, på tide å bytte ut, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Helvete! Gas er dårlige greier!

Etter en rundtur på Basscentral.com så gasser jeg nå etter:

Lakland 55-02

Lakland Duck Dunn

MTD Z6

og nesten KSD 60's 6 string....

GAH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.