Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken sang lærte du deg sist?


Eivind August

Anbefalte innlegg

Er folk her virkelig så aktive gitarister? Jeg begynner å få et inntrykk av at folk her har det mest i kjeften og heller sitter her på forumet enn foran forsterkeren... Så motbevis meg!

Hvilken sang var den siste du lærte deg?

Som trådstarter kan vel jeg starte: For Absent Friends av Opeth. Nydelig leadgitar og gir god trening i slide-ing og hammerons/pulloffs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jimi Hendrix - Little Wing.

Pleier egentlig ikke å lære meg så mye sanger. Lager heller egne eller sitter å improviserer inntil stereoen.

Når jeg først lærer meg sanger så er det gjennom gitarblad eller så liker jeg helst å finne dem ut selv:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uuh.. jeg sitter helst på forumet med gitaren i fanget og spiller jeg ^^

men.. lenge siden jeg lærte meg en sang.. lærer meg helst enkelte riff/solothingies fra ulike sanger. Siste HELE sangen jeg lærte meg var vel kanskje De Lillos - Neste Sommer eller Green Day - Boulevard of broken dreams i forbindelse med Ten Sing.

...ellers var det kanskje "Holiday" av sistnevnte band her i høst en gang.. og When September Ends forsåvidt, også GD.

På bass er det vel Green Day - Holiday og Green Day - Longview.

Som bassist i tensing lærte jeg meg også Babel Fish - Coming up for air, Lean on me, You got a friend, Winter Wonderland og Det lyser i stille grender.

Siste meldodilinje/solo/riff jeg har lært husker jeg i grunn ikke heller.. Føler jeg bare sitter og terper mye på det jeg alt kan, dels fordi det er kult å spille ting jeg får til, dels fordi det også forbedrer teknikken min slik at det blir stadig bedre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk her virkelig så aktive gitarister? Jeg begynner å få et inntrykk av at folk her har det mest i kjeften og heller sitter her på forumet enn foran forsterkeren... Så motbevis meg!

Hvilken sang var den siste du lærte deg?

I saw her standing there. Wow, det beviser jo at eg ikkje sit meir på forumet enn foran forsterkeren. :o:o:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.