Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall?


Toffa

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ziggy Stardust

Nå er jo Marshall relativt mange amper, så hva tenker du på gammel Marshall eller ny Marshall?

Dagens transistor og hybrid som MG og Valvestate lever på ingen måte opp til navnet, men tar man en titt på eldre Marshall med rør skjønner man hvor hypen kommer fra.

Lyden av en Superlead på full guffe er rett og slett lyden av rocknroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt generelt når det gjelder Marshall, både gamle og nye. Mine tanker er litt at Marshall er litt for oppskrytt iforhold til hva som egentlig kommer ut av høytalerene. Personlig så føler jeg at det er litt for hypet opp og resultatet er at så og si de fleste lyder temmelig likt. Men det er nå min mening og har intet med om Marshall er dårlig eller gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden så er gammal marshall lyden av rock'n'roll.

De gamle forsterkerne er ikke allsidige, de er low gain så de må spilles

på et avsindig høyt volum, clean lyden er som oftest ganske dårlig og kvaliteten er varierende.

men så må det være ne grunn til at de har blitt så populære.

En bra marshall høres utrolig bra ut.

Men de har lagd mye dritt også, f.eks. nevnte MG og valvstate.

tilegg.

jeg er litt vintage buff.

Er kansje litt tåpelig romantisk av meg eller no.

men jeg er ikke helt closed minded.

Fikk nesten orgasme når jeg hørte den nye "britiske" serien til mesa f.eks.

Fikk samtidig veldig GAS etter en ACE combo eller half-stack i den serien.

Endret av Stargazer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

MG og Valvestate er trolig det største møkket verden har sett.

Men kommerke på no som låter bedre enn Superlead, JCM800 eller Silver Jubilee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyaste Guitarist hadde ein anmeldelse av Marshall's nye flaggskip, JVM-toppen. Den skulle visstnok vere noko av det beste Marshall har lagd på lenge, med fire kanalar og ein heil haug av knallgode og varierte lydar. Den fekk Guitarist Choise. Nå skal ein jo aldri stole heilt på gitarmagasin, men Guitarist pleier å vere til å stole på, det er ikkje ofte dei gir rein 5er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er videoer av JVM toppen på youtube. Det er nøyaktig det jeg ønsket meg fra Marshall, men den virker like dårlig i kvaliteten som DSL/TSL (billig følelse tvers igjennom), man hører også en popping når de bytter kanaler. Jeg ville rett og slett ikke kjøpt en JVM når ENGL har sin Powerball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plexien, JCM800rn, til dels 900rn silver jub er jo helt ufattelig sinnsyke mongofete amper. Å teste en valvestate, eller mg eller mf kan ikke en gang begynne å gi ett bilde på hvordan en marshall skal låte. Det er hundebajs pakka godt inn i gyldent papir. Marshall har satt navnet sitt på mye dritt, men fy så mye penger ekstra de har tjent på akkurat det markedet.

Blir litt som at nå heter Daewoo (som etter lada, er noe av det verste møkka som ruller på veien) plutselig blitt Chevrolet. Daewoo er fortsatt en røten utrangert opel av ymse slag som har fått en liten ansiktsløning, men i en annerkjent innpakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Nei, det sier absolutt ingenting.

Har sjøl testa MF endel og må si jeg er sinsykt skuffa. Hva skjer med å lage en røramp på 350 watt? Man har da faktisk ikke bruk for så mye, man har ikke bruk for halvparten engang. Er jo bare latterlig.

Den låter langt unna gammel Marshall. Mitt første intrykk var at den låt ekstremt veps på vrengkanalen. Vrengen låt relativt dålrig. Cleanlyden var

absolutt ikke noe å skryte av. Fikk inntrykket at det var en helt kurant amp,

men ingenting å juble for..

Marshalltone? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.