Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spille om natta


Æljen

Anbefalte innlegg

Jeg spiller stort sett når som helst på døgnet, så lenge jeg har en ledig stund.

Men jeg har merka meg at jeg er mest effektiv om natta. Får en følelse av å bli mer en del av musikken om natta. Er dette et generelt fenomen eller er det jeg som ikke har alle skruene på plass?

Ikke missforstå, jeg kan da fint spille bra om dagen, men den konstruktive delen føles mere tilstede om natta.

Noen som er i samme båt som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller stort sett når som helst på døgnet, så lenge jeg har en ledig stund.

Men jeg har merka meg at jeg er mest effektiv om natta. Får en følelse av å bli mer en del av musikken om natta. Er dette et generelt fenomen eller er det jeg som ikke har alle skruene på plass?

Ikke missforstå, jeg kan da fint spille bra om dagen, men den konstruktive delen føles mere tilstede om natta.

Noen som er i samme båt som meg?

Helt og fullt i samme båt. Om natta improviserer jeg bedre, spiller bedre og er mye mer kreativ enn til vanlig. Lurer på hvordan det kan ha seg... :unsure:

EDIT: Sent på kvelden er vel rettere uttrykk. Sånn ca fra klokka er 20.00 til den er 24.00 :P

Endret av Floydian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har merka meg at jeg er mest effektiv om natta. Får en følelse av å bli mer en del av musikken om natta. Er dette et generelt fenomen eller er det jeg som ikke har alle skruene på plass?

Du er ikke alene, men hvorvidt det kan kalles et generelt fenomen vet jeg ikke. Jeg har lest intervjuer med folk i kreative yrker hvor de påpeker at de er nokturne, mens andre igjen har funnet ut at de jobber best mellom åtte og fem et sted. Det er med andre ord ikke noe fasitsvar her. Selv har jeg i mange år trodd jeg fungerer best om kvelden og natten, mens det i praksis viser seg at det ikke spiller noen rolle hva tiden på døgnet er, sålenge jeg klarer å fjerne distraherende faktorer og jobbe meg inn i materialet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me too :)

Er familiefar,så jeg kan ikke sitte så veldig ofte på natta å spille :P

Men føler att jeg er mye mere konstruktiv på kveld/nattestid.

Ofte jeg ligger i senga og kommer på de (i mitt hode) tøffe riffene.

Ser faktisk for meg hele sulamitten,med full konsert og greier :)

Men når dagen kommer er alt glemt............

Kanskje jeg bør flytte maskina inn på boden sånn att jeg kan stå opp på natta og ta opp riffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW, jeg skjønner ikke de som klarer å stå opp om morningen klokka 5-6 og øve teknikk,men all ære til dere som gjør det.

Gitar er det siste jeg tenker på når jeg står opp om morningen ,gjeeeeeeeeeeeeeeeeesp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.