Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken gitarist har sin ''egen'' teknikk


Lejs

Anbefalte innlegg

Sykt at ingen har nevnt Zakk Wylde til nå!

Han er ikke verdens beste, men han har en svært betegnende spillestil.

Jeg er helt enig, det er ganske lett å høre at det er zakk som spiller, han har noe helt eget.

ja, ingen andre som bruker overtoner hvert tredje sekund. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

john petriucci- vet ikke hvorfor :unsure: det er bare noe med lyden hans

Hva har lyden med teknikken å gjøre?(jeg snakker om lyden som kommer ut av forsterkeren, så det ikke skal oppstå noen misforståelser)

antageligvis ingenting. har ikke noe å si om du spiller på strengene eller stemmeskruene, lyden er lik uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det sånn at man kjenner igjen de man har tatt seg tid til å lære å kjenne.

Og for å få en egen stil, så må man slutte å bry seg om hva alle andre gitarister driver med og heller fokusere på spille det man selv syns er fett!

Det klokeste jeg har lest på lenge. Mitt råd til alle er som LesPaul68 sier å spille det som låter bra for det indre øre istedenfor å terpe inn Enter Sandman og Stairway in Heaven til minste detalj ;)

Dersom man bare plagierer andre så blir man jo aldri noe annet enn en imitator. En Elvis look alike!

Blir ingen egen stil av sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvis

Neil Young

Mick Mars

--------------

Neida, de jeg synes har en egen teknikk er:

Ry Cooder

Shawn Lane (Picking er ikke en ny teknikk, men Lane brakte tok den til et helt annet nivå)

Jason Becker (Sweep er ikke en ny teknikk, men Becker tok den til et helt annet nivå)

Aiwass (Best, ingen tvil)

Michael Romeo (Tap, legato, stringskipping, en syk sweepeteknikk samt enorm picking gjør kisen til kanskje nåtidens best prog-gitarist, og man kan si det sånn)

Todd Duane (Cartoonmusikk, picker faen meg raskere OG renere enn mange andre)

Endret av Fusion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da du ikke var på forumet (du var vel ikke født enda) for par år siden, da hadde han en side der man kunne høre musikken hans, og det var/er skambra. Dessuten, jeg har ørt alt på hjemmesiden hans flere ganger, og jeg er like imponert hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.