Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken gitarist har sin ''egen'' teknikk


Lejs

Anbefalte innlegg

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HAr Slash sin egen lyd? Fyren kan jo bare pentaton skalaen, og spiller på den hele tida..

Og det gjør han bedre enn noen andre.

Kirk Hammet, så noen nevne at han var den beste på sitt felt.... Haha, han er langt ifra DE beste innen sitt felt.

Gitarister jeg vanligvis kan kjenne igjen ganske umiddelbart er Slash, Marty Friedman, Knopfler, Santana(pga kjedsomheten jeg føler), og Skolnick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr Slash sin egen lyd? Fyren kan jo bare pentaton skalaen, og spiller på den hele tida..

Hvem bryr seg? Det er kanskje en av kjennetegnene hannes da vet du smarten:)

Vel, jeg hører ikke slash sin lyd så anderledes fra andres, da det er xxxxx antall andre rockegitarister som bruker samme skala. Mulig noen andre gjør det, men ikke meg altså..

Jaok. Slash bruker like mye kirketone-skalaer som han bruker pentaton. Og jeg synes ikke selve teknikken står i fokus når det er snakk om kjennetegn. Mange bruker samme teknikk som Slash, men han har en helt egen feel. Kjørte en blindtest engang, og hørte med en gang at det var ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL! Takk så mye for smigeren, men jeg fortjener nok ikke å bli nevnt i denne tråden (ikke ennå, ihvertfall ;)). Jeg står i grunnen ikke inne for så mye på den siden der lenger, da mesteparten er temmelig gamle greier--soloen nederst på siden ('One') spilte jeg vel inn da jeg var 16 eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt at ingen har nevnt Zakk Wylde til nå!

Han er ikke verdens beste, men han har en svært betegnende spillestil.

Jeg er helt enig, det er ganske lett å høre at det er zakk som spiller, han har noe helt eget.

Zakk er kongen. men om mulig kan det kanskje bli litt mykje øvertona.. jeu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL! Takk så mye for smigeren, men jeg fortjener nok ikke å bli nevnt i denne tråden (ikke ennå, ihvertfall ;)). Jeg står i grunnen ikke inne for så mye på den siden der lenger, da mesteparten er temmelig gamle greier--soloen nederst på siden ('One') spilte jeg vel inn da jeg var 16 eller noe...

En ting er hvertfall sikkert, du er et av norges største talent, hvertfall av de jeg vet om, og det er mange=)

Men innrømm, du har noen syke chops for alderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL! Takk så mye for smigeren, men jeg fortjener nok ikke å bli nevnt i denne tråden (ikke ennå, ihvertfall ;)). Jeg står i grunnen ikke inne for så mye på den siden der lenger, da mesteparten er temmelig gamle greier--soloen nederst på siden ('One') spilte jeg vel inn da jeg var 16 eller noe...

En ting er hvertfall sikkert, du er et av norges største talent, hvertfall av de jeg vet om, og det er mange=)

Men innrømm, du har noen syke chops for alderen!

hehehehehaheahhehaehahehahehahhehahehae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattias Eklundh er lett og kjenne igjen. Bare hør på albumene til Freak Kitchen og Scratch And Sniff albumet til det danske puddelrockbandet Fate.

Puddelrock + Eklundh på gitar = Interessant kombinasjon :D

Anbefales på det sterkeste B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL! Takk så mye for smigeren, men jeg fortjener nok ikke å bli nevnt i denne tråden (ikke ennå, ihvertfall ;)). Jeg står i grunnen ikke inne for så mye på den siden der lenger, da mesteparten er temmelig gamle greier--soloen nederst på siden ('One') spilte jeg vel inn da jeg var 16 eller noe...

En ting er hvertfall sikkert, du er et av norges største talent, hvertfall av de jeg vet om, og det er mange=)

Men innrømm, du har noen syke chops for alderen!

hehehehehaheahhehaehahehahehahhehahehae

Hva mener du? Mener du at du er et større talent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten si mine to igjen :D

Buckethead- Hvorfor er det ingen som har satt opp han? Hvis det er noen som har sin egen stil så er det han. Han har også alle andres still. Han kan så og si spille alt. Alt fra bass til flamenco til Kaos (Eller det er ikke kaos, men veit ikke hva det kalles) og så spiller han utrolig bra Classic.

B.B King- Hvem klarer vel ikke å høre med en gang at det er B.B King sin gitar som sitter å griner? Han lager rett og slett nydelig musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.