Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken gitarist har sin ''egen'' teknikk


Lejs

Anbefalte innlegg

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil si det sånn at man kjenner igjen de man har tatt seg tid til å lære å kjenne.

Og for å få en egen stil, så må man slutte å bry seg om hva alle andre gitarister driver med og heller fokusere på spille det man selv syns er fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med Vai...vil også si at Santana's tone ikke er til å ta feil av. Steve Lukather har også noe veldig spesielt med lyden sin. (elsker den lyden over alle lyder :D )

Santana er lett og kjenne igjen ja.

I mitt tilfelle så er det fordi han etter min mening har en helt forjævlig stygg tone! Rett og slett en av de værste jeg hører!

Pen tone i mine ører er Straten til John Mayer. Så han får bli mitt bidrag til denne listen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dave Murray selvsagt;

Al di Meola

Mark Knopfler

for ikke å snakke om Angus Young!!

"The only boost between the guitar and amp is me!"

Finnes det noen innspillinger av Angus i andre sammenhenger enn med AC/DC?

Endret av LesPaul68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

john petriucci- vet ikke hvorfor :unsure: det er bare noe med lyden hans

Hva har lyden med teknikken å gjøre?(jeg snakker om lyden som kommer ut av forsterkeren, så det ikke skal oppstå noen misforståelser)

Endret av hans k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det sånn at man kjenner igjen de man har tatt seg tid til å lære å kjenne.

Og for å få en egen stil, så må man slutte å bry seg om hva alle andre gitarister driver med og heller fokusere på spille det man selv syns er fett!

Det klokeste jeg har lest på lenge. Mitt råd til alle er som LesPaul68 sier å spille det som låter bra for det indre øre istedenfor å terpe inn Enter Sandman og Stairway in Heaven til minste detalj ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr Slash sin egen lyd? Fyren kan jo bare pentaton skalaen, og spiller på den hele tida..

Hvem bryr seg? Det er kanskje en av kjennetegnene hannes da vet du smarten:)

Vel, jeg hører ikke slash sin lyd så anderledes fra andres, da det er xxxxx antall andre rockegitarister som bruker samme skala. Mulig noen andre gjør det, men ikke meg altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.