Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken gitarist har sin ''egen'' teknikk


Lejs

Anbefalte innlegg

Jimmy Page (sånne som lager soloer som ikke varer i 10 min og er mer som en effekt i en sang og ikke er en sang i selg selv)

Jimmy Page spilte soloer som varte i 10 minutter, f.eks. "Dazed And Confused" live. Man må heller ikke glemme "Heartbreaker" med sin frittstående gitarsolo...

1977 turne'en hadde han halvtimes lange perioder av konserten hvor han bare spillte solo.

på bootlegen er de egne spor som heter bare "guitar solo".

1977 turneen generelt var rimelig grandios.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mark Knopfler har en ganske spesiell spillestil. han har lillefinger og ringefinger liksom nedenfor den lyseste strengen og resten av fingrene bruker han til å spille. han bruker ikke plekter i det hele tatt bortrsett fra på noen studio innspillinger. han plukker på en måte også på strengene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Slash med sine følsomme,melodiske soloer..

Steve vai med all bruken av den stanga..

Pokker, nå fikk jeg av en eller annen grunn lyst til å høre på G'nR, November Rain eller nå sånt ...

Kofferten i meg leste først "all den følsomme bruken av den stanga" :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyren i nabohuset som insisterer på å spille Johnny Cash (mulig det slenger en og annen Neil Young låt innom også) etter x antall øl og annet fludium som er regulert av åpningstider og aldersgrenser. Ikke kan han spille og ikke kan han synge, men jeg bare VET det er han så fort det setter i gang.

Han har ihvertfall helt klart sin HELT egen stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.