Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge gitar


Siss29

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er noen av dere som har bygd en gitar, enten akkustisk eller elektrisk fra bunnen av. Altså ikke kjøpt et byggesett og satt sammen, men laget kroppen og necken etc selv. Jeg har gått møbelsnekkerlinje, og synes det ser ut som et veldig spennende (men dog litt avansert) prosjekt. Spesielt synes jeg å måle til og sette inn frets ser ut som et tidkrevende og litt vanskelig arbeid. Har surfet litt rundt på gitarbyggingssider idag, og har funnet fine sider om bygging av elektrisk gitar, men ikke noen om akkustiske gitarer.

Noen som vet hvor man får kjøpt stemmeskruer etc som man trenger til en akkustisk gitar? Har bare sett slikt utstyr til elektriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Absolutt ikke, fordi det er rimeligere/du får mr gitar for penge, i tillegg til at det er det rimeligste måten du kan få en skreddersydd gitar på ;) Ferdiggitarer kommer skjeldent med fler options enn fargevalg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..Jeg er foreløpig mest gira på å prøve meg på en akkustisk gitar. En stålstrengsgitar. Noen som vet hva slags treverk det er mest vanlig å bruke i kroppen, og i necken? Og hva synes dere låter best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv deg heller på en kakeboksbanjo, da trenger du kun å snekre halsen.

På en akustisk gitar må treverket tørkes, sages, dampes, presses, lakkes, svære formblokker må lages osv osv. Utrolig mye arbeid hvis du kun skal lage èn gitar. El-gitar er som nevnt før mye lettere, men det er ikke bare bare det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.