Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarer fra QXL


Siss29

Anbefalte innlegg

impulsive kjøp er litt som å gå på fylla. Konge der og da, men anger dagen derpå. Men det går som vanlig fort over.

Kanskje derfor jeg gjør impulsive kjøp da, fordi jeg aldri har vært på fylla, og derfor ikke vet hvor mye man angrer dagen derpå :P

Den første gitaren var vel et slags impulskjøp den også, men den angrer jeg ikke på i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, genialt!

Skikkelig jallagitar, altså? QXL-selgere er noen snåle dyr. :rolleyes:

Folk som kjøper et musikkinstrument de ikke har prøvd er enda snålere:)

Litt impulsiv bare kanskje? Den kosta jo bare 350 da ;)

Det var egentlig ment som et lite spark i kneskåla på folk som handler langt dyrere gitarer på postordre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert grei gitar til fest. Blir den borte eller knust så er det vell ikke så ille. Kostet jo bare 350kr ;)

Hmm...Det vil si det samme som at den blir stående ubrukt altså he he. Som småbarnsmor, så blir det ikke så mye festinga. :D

Uansett, etter å ha ha prøvd å spille litt på denne gitaren, som forøvrig må stemmes hele tiden, så har jeg blitt veldig fornøyd med den elektriske gitaren min. Den er jo en drøm å spille på i forhold.

Men som du sier, om gutta plukker den istykker, så er det ikke akkurrat noe katastrofe. Jeg får sette denne litt mer tilgjengelig for dem, så de plukker på den istedet for strat-kopien med de små klåfingrene sine.

Men seriøst, jeg skal vel ikke klage så gale på kvaliteten på gitaren, det er sikker mye kvaliteten på gitaristen det kommer an på og :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du av en gitar til 350 spenn? Brenner sikkert ikke engang :)

Nei jeg forventa egentlig ikke så veldig mye. Var den grei så var det et pluss, liksom og var den ikke noe særlig, så hadde jeg ikke brent av så mye akkurrat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver stålstrengs akustisk gitar. Denne så da ut som en nylonstrenger?

Stålstrenger ja. Men når man ser på bildet jeg tok av den, så ser det ut som det er nylonstrenger på den ja. Men bildet lyger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, genialt!

Skikkelig jallagitar, altså? QXL-selgere er noen snåle dyr. :rolleyes:

Folk som kjøper et musikkinstrument de ikke har prøvd er enda snålere:)

Jeg har gjort det flere ganger. Slår aldri feil. Jeg er kul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, den er jo faktisk strenga opp med feil type strenger. Det ER en nylonstrengsgitar du har bilde av, en nylonstrengsgitar med stålstrenger...

Hvordan ser du det? Hva er forskjellen?

Stol/strengefeste, kroppsfasong, hals, hode, stemmeskruer, you name it. Dette er en klassisk gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, den er jo faktisk strenga opp med feil type strenger. Det ER en nylonstrengsgitar du har bilde av, en nylonstrengsgitar med stålstrenger...

Hvordan ser du det? Hva er forskjellen?

Stol/strengefeste, kroppsfasong, hals, hode, stemmeskruer, you name it. Dette er en klassisk gitar.

Ahh..fillern. Det ser ut som du har rett når jeg ser litt nærmere på akkustiske/klassiske gitarer ja. Men er det noe særlig å ha stålstrenger på en klassisk gitar da

Nå føler jeg meg litt lurt. Den står jo benevnt som stålstrengsgitar på siden demmers:Musikkshoppen. Det mener jeg også at det sto i annonsen da jeg bød på gitaren, men kan ikke finne det igjen nå. Jeg bød jo på den fordi jeg trodde at det var en akkustisk stålstrenger. Nylonstrengsgitar har jeg fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne no-name greier pleier som oftest å være litt bad quality :rolleyes:

Folk pleier som regel å tenke at om de ikke har hørt om navnet, så er produktet drit. Heldigvis kan man jo se på gitarer om den er skjit eller ikke (iallfall om det er snakk om en veldig billig en), og denne ser jo hinsides jævli ut og da <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne no-name greier pleier som oftest å være litt bad quality :rolleyes:

Folk pleier som regel å tenke at om de ikke har hørt om navnet, så er produktet drit. Heldigvis kan man jo se på gitarer om den er skjit eller ikke (iallfall om det er snakk om en veldig billig en), og denne ser jo hinsides jævli ut og da <_<

Ja jeg forventa ikke at det var verdens beste gitar akkurrat. Mente jeg forventa faktisk at det var en stålstrengsgitar og ikke en klassisk gitar med stålstrenger :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.