Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarer fra QXL


Siss29

Anbefalte innlegg

Kjøpte i forrige uke en akkustisk stålstrengsgitar på qxl til 350 kr (pluss frakt), som jeg mottok idag. Må i den forbindelse le litt av meg selv, fordi jeg ble litt skuffet over hvor billig den virket. Litt sånn plastikkfeeling og følelse av å ha en lekegitar mellom hendene. I annonsen sto det at det var en lettspilt gitar, noe jeg ikke er helt enig i. Greit til å spille vanlige akkorder og slikt, men da jeg skulle prøve å spille Stairways to heaven, med slike barre-akkord greier, ble det dårlig med lyd i den gitt. Er det vanlig at akkustiske gitarer har et gripebrett som buer nedover mot de midterste strengene. Synes det var sinnsykt vanskelig å holde ned fire strenger samtidig. Nå skyldes jo dette sikkert litt min manglende teknikk og da :D

Nå angrer jeg egentlig litt på at jeg ikke kjøpte en Harley Benton-gitar som ble anbefalt av en her på forumet istedet. Men den ville jo tross alt kommet opp i det dobbelte og jeg prøver jo å bruke litt mindre penger på gitare-greier for tiden. :rolleyes:

En positiv ting er det iallfal med dette kjøpet. Jeg setter enda bedre pris på den elektriske, for den virker jo skikkelig i bra i forhold til den akkustiske.(Selv om den var kjøpt på coop B) )

Og så hvis jeg lærer å spille greit på den akkustiske, så vil det sikkert virke enkelt å spille fint på den elektriske etterhvert B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var vel musikkbutikk som sto bak auksjonen da. Importert noen gitarer billig fra Korea (eller hva det var) da vet du sikkert. Får mye bedre feeling av å ha en skikkelig gitar med coop-gitaren ja. Men nå har jo ikke jeg vært borti andre enn denne fra qxl, en litt bedre nylongitar (dessverre lånt bort til søstera mi) og el-gitaren min.

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hva som selges på nettauksjoner ja.

Denne så jeg gikk for 650 kroner på netthandelen.no igår. Ville ikke gitt mer enn et par hundre for den.

Ligna jo på den jeg kjøpte den jo. Sikkert omtrent samme kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, genialt!

Skikkelig jallagitar, altså? QXL-selgere er noen snåle dyr. :rolleyes:

Folk som kjøper et musikkinstrument de ikke har prøvd er enda snålere:)

Litt impulsiv bare kanskje? Den kosta jo bare 350 da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.