Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plekter


Terning

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Edit: Ser at det er en god del som bruker Jazz III-plektere her. Jeg gjorde det en lang stund, men noe som plaget meg enormt var hvor liten tid det tok før den mista den fine anslagslyden. Flere som opplever det samme?

Ja. Har brukt jazz III i 4-5 år nå, men har også vært misfornøyd med hvordan de låter/føles når jeg spiller funk og komp, som som regel er mer ofte enn jeg drar sinnsyke soloer :P

Pratet litt med læreren min om dette, han bruker dunlop alligator plektrene, jeg kjøpte noen av 2mm varianten og likte det svært godt. holder dem da så jeg spiller med langsiden når jeg spiller jazz, liker lyden veldig godt - mye finere enn lyden jeg får til med jazz III'ene ihvertfall.

Selv om jeg egentlig ikke har hatt noe problem med å miste/glippe jazz III plektrene, føles dette mye bedre å ha mellom fingrene, og du har også et mye større bruksområde. Ikke helt vant med det ennå, og foretrekker fortsatt jazz III siden jeg er vant med det, men tror jeg kommer til å gradvis bytte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Ser at det er en god del som bruker Jazz III-plektere her. Jeg gjorde det en lang stund, men noe som plaget meg enormt var hvor liten tid det tok før den mista den fine anslagslyden. Flere som opplever det samme?

Ja. Har brukt jazz III i 4-5 år nå, men har også vært misfornøyd med hvordan de låter/føles når jeg spiller funk og komp, som som regel er mer ofte enn jeg drar sinnsyke soloer :P

Pratet litt med læreren min om dette, han bruker dunlop alligator plektrene, jeg kjøpte noen av 2mm varianten og likte det svært godt. holder dem da så jeg spiller med langsiden når jeg spiller jazz, liker lyden veldig godt - mye finere enn lyden jeg får til med jazz III'ene ihvertfall.

Selv om jeg egentlig ikke har hatt noe problem med å miste/glippe jazz III plektrene, føles dette mye bedre å ha mellom fingrene, og du har også et mye større bruksområde. Ikke helt vant med det ennå, og foretrekker fortsatt jazz III siden jeg er vant med det, men tror jeg kommer til å gradvis bytte over.

Har heller ikke så god erfaring med Jazz III med komping og funk-riffing. Men det jeg egentlig mente var at tuppen veldig raskt slites, og de mister den klare attacken.

Fant ut at det var 0,88 mm Tortex jeg bruker. De funker veldig greit på siden, slik som blant annet Michael Landau, Scott Henderson, Pat Metheny og andre gjør det, selv om det er Fender-plektere de bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.