Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plekter


Terning

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det noen plektre som er bedre enn andre til å spille fort, eller er det bare en smakssak?

De små og harde syns jeg er bedre å spille hurtig med. De vanlige blir litt i veien for raske bevegelser. Men det blir vel egentlig en smakssak, har en kompis som mener det stikk motsatte.

Har sikkert en del med at jeg i utgangspunktet har ganske små hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten bare prøve litt forskjellig å finne ut hva du liker. Prøv fra 0.5 til 1.2mm Jeg slår hardt med stort og tykt plekter fordi jeg liker lyden og trenger å få ut litt frustrasjon, men det går da unna så det holder for meg ihvertfall. Pat Metheny bruker relativt tynt plekter og ser ikke ut til å ha noe problem å spille fort med det. Så det er mest en smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i dunlops jazz 3mm plekter. De er små og passe tjukke. For meg så er det mye lette å spille fort med enn andre. men.. Smak og behag. Før var jeg glad i de store tynne, du får bare prøve deg fram :)

53334d5362785a5249334d544933636d51-100x100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jazz III.

MItt beste plektervalg hittil i karieren som gitarspiller.

Før likte jeg über-tynne og myke, men nå¨er de disse plekterene som er best syns jeg. Det er vell en vanesak dette da, noen liker tynne, myke og noen liker små, tykke plekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverget til Tortex .88 hele mitt første år som gitarist, og hatet små plektre. Etter å ha tvunget på meg selv et jazz III-plekter i en dag skiftet jeg derimot mening ganske radikalt. Aldri brukt noe annet siden. (Bortsett fra lån/test o.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.