Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger ambefalinger til kjøp av ny gitar


Opera Buffa

Anbefalte innlegg

Heisan! Skal kjøpe el-gitar og forsterker for første gang ganske snart og har sjekket ut en del gitarer jeg tenker på å kjøpe. Vil ikke legge så sykt mye penger i giataren da det er min første el-gitar. Har spilt akustisk i ca 1 år. Tenkte og spille forskjellig rock og metal. Tror jeg går for en Vox AD 15 eller 30 VT forsterker.

Har sett litt på Epiphone g-400, Epiphone Les Paul Special og Fender Squier et eller annet... Har vært på gitar sjappe og testa alle (Gibson versonene og noen Fender Stratocaster og Telecaster), syntes Les Paul (hvertfall Standard serien) var velgig god og spille på, men tenkte og høre med dere hva dere har og anbefale av de jeg har nevnt og kanskje føye til noen jeg bør sjekke ut. Vil nødig bruke mer enn 3-4000kr på gitaren ;)

Endret av Opera Buffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kverulering

Anbefale skriver med N forresten.

Annbefale skrives forresten med to n'er.

Skrives skrives med S forresten. :P

"Skrives skrives med S forersten" skrives forresten "Skrives skrives forresten med S."

End kverulering

Pitty skriver at du vil gå fort lei en Squier i forhold til en Epiphone i samme prisklasse, men det er veldig avhengig av hva du ender opp med å spille (sjanger altså). Selv kan jeg annbefale Ibanez RG til metal/hard rock da du får mye for penga i de lavere prisklassene. Flytende tremolosystem kan riktignok bli et strev dersom du ikke er vandt til å strenge/mekke på elgitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverulering

Annbefale skrives forresten med to n'er.

"Skrives skrives med S forersten" skrives forresten "Skrives skrives forresten med S."

End kverulering

Pitty skriver at du vil gå fort lei en Squier i forhold til en Epiphone i samme prisklasse, men det er veldig avhengig av hva du ender opp med å spille (sjanger altså). Selv kan jeg annbefale Ibanez RG til metal/hard rock da du får mye for penga i de lavere prisklassene. Flytende tremolosystem kan riktignok bli et strev dersom du ikke er vandt til å strenge/mekke på elgitar.

Anbefales skrives med en "n"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

epiphone les paul er den desidert beste nybegynner gitaren spør du meg

fordi du har den selv?

når du skal kjøpe en gitar tror jeg ikke at den infoen du får hos en som eier gitaren er like bra som en som bare har prøvd den, når du eier gitaren sier det seg selv at du likte gitaren nok til å kjøpe den, dermed får du sjelden noe negativt...(dette var ingen kritikk av epi les paul)

over til saken, jeg ville nok kjøpt enten en prs i SE serien eller en epiphone les paul studio eller lignende(standard hvis du har nok penger), denne har bare litt "plainere" finish og har ikke trapezoids innlegg, bortsett fra det er gitaren ganske lik lydmessig,selvfølgelig noe dårligere lyd, men ikke hvis du ser på prisen, hvis du kjøper en av dem kan du jo senere se ann om du kanskje bytter pickups...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Begynner og tvile litt her nå... Var ganske sikker på SG-400 eller G-310 pga. en grei pris, men heller mot les paul nå... Synes prisen på LP'ene er litt vel høy da... :mellow: Om den virkelig er verdt det sammenlignet med SG? Prs var jo også dyre. Tror jeg må på musikksjappa og teste forskjellene mellom SG og Les Paul igjen... Synes SG ser bedre ut å spille på en LP pga. formen på gitaren, mer åpent, smalere og kanskje bedre og spille på langt nede på halsen på SG?? Eller tar jeg feil... :rolleyes:

+Burde jeg bare drite i å tenke på Fender Squier?...

Endret av Opera Buffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Begynner og tvile litt her nå... Var ganske sikker på SG-400 eller G-310 pga. en grei pris, men heller mot les paul nå... Synes prisen på LP'ene er litt vel høy da... :mellow: Om den virkelig er verdt det sammenlignet med SG? Prs var jo også dyre. Tror jeg må på musikksjappa og teste forskjellene mellom SG og Les Paul igjen... Synes SG ser bedre ut å spille på en LP pga. formen på gitaren, mer åpent, smalere og kanskje bedre og spille på langt nede på halsen på SG?? Eller tar jeg feil... :rolleyes:

+Burde jeg bare drite i å tenke på Fender Squier?...

Om det er hard rock/metal du går for, så ville jeg nok ikke brydd meg om Squier. Om du ønsker tynnest mulig hals og best mulig spillbarhet er det Ibanez og Jackson som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker for hjelpen, da stikker jeg og tester litt forskjellige gitarer igjen så snart jeg får tid.

Leste litt om vib.sett på den siden Trickster, mye lærerikt, fikk med meg at det kanskje lønna seg og ha vib.sett når jeg skal spille rock/metal (kanskje også en del punk) skjønnte jeg det riktig? :unsure: Eller er det like så greit å ha fast stol på mitt prisnivå? Litt usiker på om jeg får bruk for det eller ikke... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.