Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger ambefalinger til kjøp av ny gitar


Opera Buffa

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så det er antall humbuckere og single-coiler som avgjør hvordan lyden blir i gitaren...?

Det er å forenkle det hele litt for mye. Alt avgjør. Gitaristen, gitaren, kabler, pedaler, forsterker, høyttaler, rommet du står i. Listen kan utvides i omtrent det uendelige.

Når det gjelder gitaren i seg selv vil treverk også ha ganske stor påvirkning. To gitarer med samme mikrofoner men forskjellig treverk låter også forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er å forenkle det hele litt for mye. Alt avgjør. Gitaristen, gitaren, kabler, pedaler, forsterker, høyttaler, rommet du står i. Listen kan utvides i omtrent det uendelige.

Når det gjelder gitaren i seg selv vil treverk også ha ganske stor påvirkning. To gitarer med samme mikrofoner men forskjellig treverk låter også forskjellig.

Jepp har tenkt veldig mye på den der, men lurer på om jegh skal spare en god del penger og kjøpe denne i stedet da, hvis jeg ska gå for Ibanez... Hvis Ibanez-GRG ikke er skrap da? Vil helst ha vib.arm så vil heldst ikke gå for Rg'n uten det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange alternativer til Epiphone som gir mye mer valuta for penga.

Jeg tenker da på merker som Tradition, Tokai og Hagstrom..

Både Tradition og Tokai er mye bedre håndtverksmessige enn Epiphone sine gitarer, og Hagstrom Swede er jo en nydelig gitar på alle måter:)

Her en Tradition PRS kopi:

Memtq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange alternativer til Epiphone som gir mye mer valuta for penga.

Jeg tenker da på merker som Tradition, Tokai og Hagstrom..

Både Tradition og Tokai er mye bedre håndtverksmessige enn Epiphone sine gitarer, og Hagstrom Swede er jo en nydelig gitar på alle måter:)

Her en Tradition PRS kopi:

Memtq.jpg

For å vera pirkete er vel dette ein hamerkopi og ikkje prs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG synes at det ligner på en PRS, andre synes at den kanskje ligner på en Hamer, eller en Briggs, eller en Nik Huber, eller en McInturf eller noe.

Saken er at jeg synes at det er bra gitarer til en billig penge, og de finnes i flere modeller.

Du får bare unnskylde min kategoriske uttalelse om gitaren men sånn er jeg bare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka du meina? At det øvre og nedre hornet er like langt/paralelle med kvarandre?

E syns at det eine e litt lenger oppe enn det andre, men når det e sagt så har e akkurat hatt me en god prat med herr Deluze:) (Cognac)

Du har heilt sikkert rett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar jeg feil eller er ikke viger et custom gitar merke?

Nei, det er vel et standardmerke som lager gitarene selv. De trenger vel ikke spesialbestilles? Tre45 i Tr.heim selger jo Vigier. Men de lager vel noe custom-greier utenom std. modellene. F.eks. Bumblefoot-gitaren og den som ser ut som en ost.

Og denne "harryfiserte" greia her :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.