Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger ambefalinger til kjøp av ny gitar


Opera Buffa

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen! Var på musikksjappa i dag å prøvde noen forskjellige Les Paul, OLP, LTD og Ibanez gitarer. Satt lenge og prøvde alt dem hadde før jeg satt igjen med noen ibanez (tror det var en SZ-520 men hadde ikke den logoen på fretboardet, kun de vanlige dottene) gitarer og noen Les Paul (studio, standard og classic) Står altså mellom disse nå. (og kanskje en LTD H-400)

Som sagt var les paulene gode og spille på og bra og se til, men er ikke sikker på om jeg likte halsen på dem, ble litt mere styr og spille på de øverste båndene når det ikke var set-in-neck (mulig det heter noe annet, hvertfalle er det når halsen ser ut som den er i ett med fjøla :P ) kom liksom ikke så godt til, men dette kan jo være noe jeg venner meg til. Og det var dette jeg fallt for på ibanezen, set-in-necken var veldig snedig synes jeg. Fant en brun SZ jeg prøvde, syntes den var ganske grei, men vet ikke om jeg skal gå for den eller for en Epi LP... En slags Les Paul med set-in-neck (eller iallefall en uten så klumpete hals) hadde vært drømmegitaren altså :P (Har ikke noe imot det brede fretboardet på LP) Men lurte på om noen kunne legge ut litt om den SZ'n, hvordan lyden er i forhold til LP og hvordan spillbarheten er i lengden osv. Hadde satt stor pris på det :) Lurte også på hva forskjellen mellom Epi LP standard/studio/classic er bortsett fra lyden... Og en siste ting : Fikk ikke anledning til og prøve RG-modellene til Ibanez, så lurte på om noen av disse har set-in-neck(eller andre gitarer med set-in eller spesilelt smal hals for den del!!) (SZ'n har jo ikke vib.arm, noe jeg helst vil ha når jeg først skal kjøpe Ibanez..) ;)

Puh... mange spørsmål, men håper noen kan hjelpe!

Endret av Opera Buffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.