Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er det med at det er så mange folk som digger Green Day?


Skydog

Anbefalte innlegg

Green Day har jo holdt på en stund da..det store spørsmålet er. Hvorfor rager de først nå inn på hitlistene?

listepop pønk med ultra teenage amerikansk skvipestemme er ikke akuratt det jeg hører på så ikke skyt meg om jeg ikke forstår musikken til dere GreenDay fans.. :rolleyes:

GreenDay er og vil for alltid være fjortiizzzzzzz :D

Haha, hvis du ikke forstå musikken til Greenday vil du ha store problemer med å forstå annen musikk også.

@trådstarter Hvis du ikke liker Greenday, hvorfor har du da gidi og hørt på det meste av dem? Tviler på at du har hørt fra alle albuma ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe kjempefan av Green Day, men som det ble sagt litt oppe her, musikken er fengende.

Det er alt som trenger for å bli stor, hvis du kan få folk til å kjenne seg igjen i musikken, samtidig som det brenner seg fast i netthinnen.

Basket Case var egentlig ganske bra en eller annen gang i tiden, jeg kan ikke si at den er dårlig. Er ikke punk helt enormt i statene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fan av green day, men jeg syntes det er et bedre spørmsål hvorfor så mange likrt trance. Det er dårligere enn greenday mer simpelt og umuysikalsk. Jeg kan skjønne at folk liekr green day selvom jeg ikke liker dem.. Uansett har jeg ikke fått inntrykk av at så fryktelig mange liker dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker jeg ikke om absolutt alle, men jeg har det inntrykket at veldig mange green day-fans er...

tja, hva kan jeg kalle det? "Jeg-tror-jeg-er-skikkelig-hard-fordi-jeg-hører-på-gitarmusikk"-aktig

Ikke ta dere nær av det dere som mener dere ikk er slik. Det er bare et inntrykk jeg har fått av en god del folk på skoletrinnet mitt. (En god del som har det såkalte "Lizm-fjortizz" syndromet.) Så de går jo rundt med hanekam, slips, og klær som liksom viser at de ikke bryr seg om hvordan de ser ut. ( Men i virkeligheten så har de brukt timesvis på å se "rocka" ut.)

Eksemplen. Ei jente i klassen min, som er slik. Hun klarer akkuratt å prsse seg til å høre en metallica-låt (helst en av de rolige, som nothing else matters), og dermed er hun metallica-fan og skikkelig hardrocker...

Såklart, dette gjelder ikke alle :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt en smaksak, og det er faen ikke noe nøye hvor gammel man er for å høre en bestemt sjanger? herregud!

å være fjortis er ikke en alder.. men en tilstand. jeg aksepterer alle som har musikksmak og veit hva de hører på. det jeg ikke liker er folk som hører på alt, så lenge musikken er lett tilgjengelig og komersiel.

det er lov og oppdage litt ny musikk istedenfor å la media bestemme hva du synes er bra. ? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Jeg skjønner heller ikke hva folk ser i Green Day, det er jo lekepunk på sitt verste!

Latterlige tekster, latterlige folk, latterlig musikk!

Jeg lurer på hva som får folk til å tro at det er punk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green Day er noen av de værste bandene som finnes....(hvis det kan kalles et band da)

Hva får deg egentlig til å påstå at Green Day IKKE er et band? Er de kanskje ikke en ansamling mennesker som skriver og spiller musikk? Hva mer skal til for å kunne kalles et band?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green Day er noen av de værste bandene som finnes....(hvis det kan kalles et band da)

Hva får deg egentlig til å påstå at Green Day IKKE er et band? Er de kanskje ikke en ansamling mennesker som skriver og spiller musikk? Hva mer skal til for å kunne kalles et band? Du må for all del føle deg hjertelig velkommen til å ikke like dem, men å påstå at de ikke er et band, det er bare barnslig uvitenhet.

Endret av Raven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Green Day var et bra band. Fra Smoothed Out Slappy Hours til Nimrod var de fantastiske. American Idiot er et av de verste albumene i jeg har noen gang hørt. Jeg ser opp til Green Day, sammen med Offspring og Rancid etc. Det var på det tidlige 90 tallet de var, etter min mening; geniale og fascinerende. Sanger om onani og å hate personer du ikke kjenner, fantastisk. Det har blitt til et helt for jævlig band nå idag, jeg savner tiden da Tre Cool melket en hund for å få melk til kaffen. Tekstene og hvordan de spilte var så fascinerende og helt nytt for pop punken, og jeg lengter alltid tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green Day har jo holdt på en stund da..det store spørsmÃ¥let er. Hvorfor rager de først nÃ¥ inn pÃ¥ hitlistene?

Først nå?

Jeg mener å huske en låt som heter Basket Case, denne går det vel muligens an å kalle en hit? Den kom i 1994...

Se her ja! http://en.wikipedia.org/wiki/Basket_Case_(...Chart_positions

EDIT: Oi, det var litt av en bump ja :D

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.