Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedalbrett med lav front? (bilder)


elros

Anbefalte innlegg

Det er vel nokså vanlig å ha pedalene stående på det som oftest oppfattes som "lokket", alstå "opp ned" i forhold til kofferten. Da blir fronten lav. Men den greia du har der ser jo veldig bra ut med tanke på sidebeskyttelse for pedalene når du spiller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice:D

Hvor kjøpte du kofferten?

Det er det som er tingen. Jeg fant ingen som solgte koffert med lav front - de fleste bruker "lokket" som pedal brett, mao. ca 4-5 cm høy kant i fronten.... det er ikke bra for bruk av volum pedal. Har prøvd. Min EB volum pedal går lavere enn det, og hælen på skoen har en tendens til å kollidere med kanten på disse vanlige pedal brett koffertene.

Så jeg lagde den selv. Men det var forferdelig masse arbeid. :roll: Tror resultatet har blitt bra, men jeg har ikke brukt den ute enda. Skal skrive mer når jeg har noe erfaring om designets positive og negative sider i praktisk bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyst å lage på bestilling? :lol:

NEI! :D :shock: :roll:

For farao.

Dette er noe av det mest arbeids krevende jeg har foretatt meg. Sage aluminiums profilene i rett vinkel og lengde med baufil, file endene så de ikke skjærer meg opp, sage kryssfinér med håndsag, klemme profilen på mens jeg borrer masse hull, ta den av og slipe bort gradene, støvsuge bort tre og metall spon, og så poppe hundrevis av pop nagler for hånd..... det tok meg fire arbeids dager å fullføre denne. Det er for mye. Billigere og bedre å bestille hos RUFO. Garantert. De har maskineri som effektiviserer byggingen betraktelig, og så har de masse mer erfaring en meg.

jøsses!  

ska si æ ble temmelig imponert, så ganske så proft ut;)  

hvor fikk du tak i metalllistverket og hvilket treverk brukte du?

takker.

Jeg kjøpte materialene av en kamerat av meg som har hatt det liggende i seks-syv år. Platene er vannfast kryssfinér, alu. profilene er av samme type som du får kjøpt hos Clas Ohlson - jeg kjøpte faktisk butterfly låsene der. Borrelås er fra Biltema. Jeg vet ikke hvor man får tak i vannfast kryssfinér....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo bare kjøpe forskalingsplater hos enher material butikk. tror jeg betalte rundt 220kr stk med mine 50% pr plate på 75x150 eller noe sånt.

forskalingsplater er kryssfiner plater med et slags olje-belegg eller noe sånt utpå, slik at de er vannfaste (og svarte).

Men hvorfor i allverden kappet du alt for hånd ? .. du kunne jo lånt deg en liste/gjærings sag, med et diamant blad ? så hadde du fått perfekte kutt.

Endret av EivindS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Utrolig bra laget! Det må jeg si.

Ikke lett å få til sånne flighter på første forsøk.

Kanskje noe å introdusere for RUFO, så kan det bli penger på denne glimrende ideen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er denne kassen særlig annerledes enn de tre pedalkassene Rufo har allerede?

Elros sitt flotte brett bygger ikke så mye opp fra bakken (Kun tykkelsen på bunnplate+ evt føtter/beskyttelses-hardware), og har heller ingen kant i front av pedalene.

Rufo, har bygget opp brettet , slik at brettet er på høyde med kanten rundt, det blir ingen kant i front, men selve brettet vil jo da bygge noen centimeter opp fra gulvet.

Jeg kommer nok til å bygge brettet mitt som et rent brett, mulig noe beskyttelse i bakkant, og ha en vanlig koffert utenpå. Ala pedaltrain osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.