Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Iron Maiden


leopard9

Anbefalte innlegg

Siden du er ny maiden fan bør du styre unna X factor, Virtual XI og No prayer for the dying (som alle er kule skiver, men er greit å være litt inni maiden først).

Min favoritt er Seventh son, men number of the beast og piece of mind er jo obligatoriske enten man liker maiden eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk er litt for negative til No Prayer... Herregud, platen har jo både Holy Smoke og Bring Your Daugther (deres største hit ever). Det er ei skikkelig kul plate.

Angående Blaze-perioden er jeg enig. Styr unna, selv om det er et par sanger som er kule.

Brave New World er jo ok, men langt fra fantastisk. Er kanskje noen år eldre enn enkelte her (og har fått Maiden inn med morsmelka) så jeg har ikke samme forholdet til denne plata som muligens enkelte andre her har.

Piece of Mind er min personelige favoritt. Løp og kjøp. :)

Number of the Beast er jo også bra og kanskje Powerslave. Har litt vanskeligheter for å bestemme meg. Om du er glad i punk (gammelmanns punk) så passer kanskje lydbildet på Iron Maiden og Killers bedre (platene er ikke punk hvis noen tror jeg sikter mot det...).

Egentlig så er det vel bare å begynne å kjøpe plater og samle opp hele perioden... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig. kjøp alt. Men siden jeg først må si noen, så må jeg si Brave New World som en av mine favoritter, men du bør også få tak i noe fra det Bruce Dickinson har laget selv. (Det er alså han som synger i Maiden) Han lager utrolig bra musikk. Han kom ut med nytt album for noen månder siden. Bør kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med Fist of Fury når det gjelder bruce dickinson

jeg syns du burde kjøpt deg Rock In Rio som er en live plate der de spiller 19 av deres klassiske sanger. men viss det er gammel maiden du har fått sansen for, før 90 tallet vill jeg anbefale:

Iron Maiden

Peice Of Mind

seventh son of a seventh son

eller er du nye etter de albumene etter 1990 vil jeg anbefale:

Fear of The Dark

Brave New World

Dance Of Death

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.