Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar, folkens! (Oppdatert med bilder!!)


Captain Koala

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

JAJAJA!! Jeg har sagt hundre ganger at det var et resultat av overtrøtthet/kjedsomhet og altfor mange kopper kaffe omtrent klokka fire på morran!!! :P

Uansett.. Den skurra på 12 bånd kommer når du bender, right? Den er et av de syndromene som jeg syns gjør det mest risky med gitarer i "økonomiklassen"! De kan være sabla dønnsolide og glimrende, men med jevne mellomrom dukker det opp små "flaws"... Svært sjeldent i selve sammensetninga som i dette tilfellet! Da er man heldig faktisk.. For da kan man bare "skru det rett" igjen. Dårlig tørka treverk er verre! min første "skikkelige" gitar var en Epi LP hvor halsen slo seg bare bittelitt, men nok til å få en liten håndfull med plagsomt skurr!

Når er ikke dette noe kritisk i de thele tatt, men kan sannsynligvis fikses med litt finfint sandpapir og noen som vet hva de gjør.. Om du skal gjøre det selv, så sørg for at gitaren ligger dønn fast, og helst bruk smergelpapir rundt en kloss slik at du får best mulig jevn og hard flate på papiret. Prøv å slip i akkurat samme flate som det er på bånda fra før av, og bare ta to-tre drag og så ferdig... Om det skurrer etter dette så gjenta neste gang du skal bytte strenger. Det er kanskje frustrerende, men om man tar for hardt i er det lett å overkompensere, og herpe hele greia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fjerna du lakkeringa? Den var jo stilig

Og, så lenge den som sender/pakker gitaren vet hva han gjør, er det ingen problem å sende en gitar. Jeg har fått tilsendt en gitar fra USA, gikk helt fint det. Samme innenlands.. så lenge de er pakka skikkelig går det bra.

Du så den ikke på nærme hold :mrgreen:

Sånn skikkelig klumpete hobby-maling som mamma bruker på julepynten :P:P Så ut som en sånn hardingfele :lol:

Anyways, har fått bruttern til å ta noen flotte bilder av skjønnheten, men han har ikke gidda å overføre dem til meg enda.

Forresten, det er ikke bare 12. bånd, det er også 3 bånd på a-strengen :)

Oppdaga det da jeg prøvde å spille Stairway To Heaven (eller Hairway To Steven som leg pleier å si :) )

Får se om jeg tar den med til Sagevik i helga. Går nesten ut ifra at de har noen der inne med litt peiling som kan fikse det

:mrgreen:

Bildene kommer så snart bruttern er hjemme igjen :twisted:

Gleder meg sykt til å vise den! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så den ikke på nærme hold  :mrgreen:  

Sånn skikkelig klumpete hobby-maling som mamma bruker på julepynten  :P  :P Så ut som en sånn hardingfele   :lol:  

OK! OK! OK! Nok nå... Jeg har jo SAGT at det skjedde i et øyeblikks utilregnelighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så den ikke på nærme hold  :mrgreen:  

Sånn skikkelig klumpete hobby-maling som mamma bruker på julepynten  :P  :P Så ut som en sånn hardingfele   :lol:  

OK! OK! OK! Nok nå... Jeg har jo SAGT at det skjedde i et øyeblikks utilregnelighet!

Du må ha vært drita eller noe - den så jo ut som et juletre :P

(Neinei, nå var jeg nok litt slem :lol: sorry :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.