Web Analytics
Jump to content

Strat prosjekt


Endt
 Share

Recommended Posts

Byttet til meg en strat forleden, og fikk lyst til å plukke den ifra hverandre

Glemte å ta noen bilder før den ble plukket fra hverandre, men var lik denne, med hss konfigurasjon

jrrvadgeak1zlxazrat0.jpg

 

Hadde ett 3ply 1h plekterbrett, som ble skåret ut til en single coil i hals. Bridge humbuckeren er en dimarzio super distortion. Div deler er sandblåst og lakkert.

Har bestilt ny messingblokk til trem, samt nye sadler i rustfritt stål. Hals er blitt pusset ned og oljet med tru oil. Planen er 1v og en 3veis gibson type switch

20201218_120818(1).jpg

20201218_120935(1).jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

De strattene jeg har eid, har jeg kun brukt halsposisjon, med noen få visitter i bro, men det låter alltid for tynt i mine ører, liker bedre telecaster i bro. Så det var tanken bak oppsettet, i tilegg til at det ser grisetøft ut.

Noen som har noen formening om potmeter verdi? Koble begge på 500k pot, eller fins det en bedre måte å gjøre det?

Edited by Endt
Link to comment
Share on other sites

43 minutter siden, Gubbe skrev:

Når det er sagt, jeg er ikke overbegeistret for bluesgubber med hatt som kun bruker neck-pickupen på strat heller. Og tror de er SRV.

Der har du meg på en prikk. Gitaren er en srv tribute

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, nikotro skrev:

Kombinasjonen neck og midt på strat er favoritt ved clean funkkomping. Den i midten er helt nødvendig🙂

Enig. Midtposisjonene blir brukt mye her i gården, og er noe av det som gjør en Strat til en Strat i mine ører.

Link to comment
Share on other sites

Dette minner meg på hvorfor jeg kun har en strat ('82) i eie, og hvorfor jeg har bytta pickups til Bill Lawrence L-500 i bro, og SD QP's i  midt (brukes aldri) og hals. Denne låter som en god gitar, ikke som en fislete Knopfler/Crapton/Verlaine hønseklukk-gitar.

Nå er jeg jo ikke spesielt dyktig, men dere skjønner poenget.

Link to comment
Share on other sites

24 minutter siden, Audun skrev:

Enig. Midtposisjonene blir brukt mye her i gården, og er noe av det som gjør en Strat til en Strat i mine ører.

Er prinsippielt enig, men alle strattene jeg har eid, har forsvunnet ut døren. Så tanken var å prøve noe nytt. 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Gubbe skrev:

Dette minner meg på hvorfor jeg kun har en strat ('82) i eie, og hvorfor jeg har bytta pickups til Bill Lawrence L-500 i bro, og SD QP's i  midt (brukes aldri) og hals. Denne låter som en god gitar, ikke som en fislete Knopfler/Crapton/Verlaine hønseklukk-gitar.

Nå er jeg jo ikke spesielt dyktig, men dere skjønner poenget.

Har nå én Strat med "Bill Lawrence" L-45S i neck og bridge. Skriver Bill Lawrence i "-" da L45-S (twin blade) på sett og vis er etterfølgeren til OBL-450 (som Blackmore brukte/bruker), som nå produseres av enken og datteren til Bill.

En av de andre har SD SSL-4 i neck og bridge.

Skal i helgen lodde opp et brett m/Schecter F500T (som SD SSL-4 er mer, eller mindre "kopi" av) i neck og bridge, hvilket Blackmore brukte i flere år - og Knopfler en kortere periode.

Langt fra "fislete" høneklukking i noen av de😉, men det skal bli interessant å sammenlikne F500T mot SSL-4.

Pickup i middle🤔. Skal det ikke kun være et tomt cover, eller en "dummy" der😉 

IMG_1588.thumb.jpg.fd9489115a8370965892b2d298ffa8c8.jpg

Edited by ptb
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.