Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat prosjekt


Anbefalte innlegg

6 timer siden, Endt skrev:

De strattene jeg har eid, har jeg kun brukt halsposisjon, med noen få visitter i bro, men det låter alltid for tynt i mine ører, liker bedre telecaster i bro. Så det var tanken bak oppsettet, i tilegg til at det ser grisetøft ut.

Noen som har noen formening om potmeter verdi? Koble begge på 500k pot, eller fins det en bedre måte å gjøre det?

På HSS-starten min kjørte jeg en volum på singel coilsa og en volum på buckern, også en tone som kun funker på buckeren. Synes det fungerer bra, særlig ift volum-forskjell mellom de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, MartheyG skrev:

På HSS-starten min kjørte jeg en volum på singel coilsa og en volum på buckern, også en tone som kun funker på buckeren. Synes det fungerer bra, særlig ift volum-forskjell mellom de. 

Det er jo det optimale, men hadde håpt å klare meg med en knott å skru på.

 

6 minutter siden, Naigewron skrev:

Hadde en HS Tele, kjørte alt gjennom standard 250k pots. Savnet ikke noe i lyden da, men kommer jo an på bøkkeren selvsagt.

Har aldri prøvd en super distortion før må jeg si, en stor del av grunnen til den ble kjøpt er selvfølgelig at double cream er tøft, så har i utgangspunket ikke noe referanse. Er det noe poeng å lete etter en happy medium? 300k eller noe rundt der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Endt skrev:

De strattene jeg har eid, har jeg kun brukt halsposisjon, med noen få visitter i bro, men det låter alltid for tynt i mine ører, liker bedre telecaster i bro. Så det var tanken bak oppsettet, i tilegg til at det ser grisetøft ut.

Noen som har noen formening om potmeter verdi? Koble begge på 500k pot, eller fins det en bedre måte å gjøre det?

Det er lett å temme diskant, men fryktelig vanskelig å få tilbake det tapte hvis det blir for mørkt ut av gitaren. Jeg ville definitivt gått for 2 x 500 Kohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så langt fra en stratmann, men jeg merker enorm forskjell på mine tre etter hvordan jeg justerer høyden på mikrofonene. Det er to am standard, der den ene har fått en ssl-4 i bro, den andre stock fra 1991. Og så en Fernandes med HSS, hvor særlig humbuckeren er følsom for høyden. Er hals- og midtmikken for lave, blir det veldig tynt og fislete. Er bromikken for høy i tillegg, blir det fryktelig ubalanse. Men satt sånn ca innenfor spekk, blir det godt for ørene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt mer med denne her i går.

Ble full båndjobb med sliping, kroning og polering. Ble veldig fornøyd med resultatet. Skjermet innsiden med kobberfolie.

Hals er behandlet med tru oil, både bakside og fingerbrett, og syns det både ser og føles bra ut

Jeg mangler fortsatt en del deler som jeg har bestilt, men satte den sammen og koblet opp, så den er spillbar. Er kun bridge pickup som er koblet opp, switchen er i postens hender. Skruehullene i pickguarden liner ikke opp med de gamle, men har en 1 ply på vei, så gjør ikke noe med det før den er på plass. Kommer med en oppdatering når deler begynner å dukke opp.

Alt i alt: mye spilleglede av en "billig" gitar 🤘🏻

20201222_134921(1).jpg

20201223_130603(1).jpg

20201223_130634(1).jpg

Endret av Endt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har fått litt deler her og der i det siste, så har begynt på noen videre oppgraderinger. Det aller meste er ekte no brand ifra kina, så jeg er spent på hvordan ting fungerer.

Broen har fått en nokså massiv messingblokk, samt sadler i rustfritt stål. Messingblokken passet som seg hør og bør ikke helt, men de viktigste hullene linet opp, og hullet til tremoloarmen ble utvidet med verktøy jeg hadde tilgjengelig, altså ikke veldig pent. 

20210208_112844(1).jpg

20210208_114447(1).jpg

20210208_121750(1).jpg

Endret av Endt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginale tuners var helt ok, men i kina lager de billige drop in locking tuners, så bare for å teste, så kjøpte jeg et sett av de. Ved første øyekast, uten å ha prøvd med strenger på, så virker de solide, dog nokså tunge, så ikke noe for en gitar som sliter med neckdive. Strengetre fra Graphtech er montert, med et håp om ok tuning stabilitet, ved lettere bruk av tremolo.

Gjenstår å modde en 1h 1ply pickguard til h-s og koble opp elektronikken, så er den ferdig, enn så lenge. 

20210208_121822(1).jpg

20210208_121839(1).jpg

20210208_122501(1).jpg

Endret av Endt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, StianJ skrev:

Tøft!

 

Er det en grunn til at du fester stolen med kun fire skruer?

Jepp. Mangler 2 😅 er nye på vei i posten. Har bare noen til tele bridge, men de er konet, ikke flate under, så jeg droppet de bare når jeg monterte nå.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.